Vyhláška potichu zrušila často používanú dopravnú značku, pamätáte si jej význam?
Zabúdať je prirodzené, ale je nanajvýš rozumné občerstvovať si pamäť a pripomenúť si dopravné značky, ktoré sa na cestách nevyskytujú často.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
• Význam: Značka vydáva motoristovi odporúčanie, akou rýchlosťou môže na danom úseku cesty jazdiť.
• Použitie: Napríklad v zákrutách, kde je síce iná najvyššia dovolená rýchlosť, ale s ohľadom na reálne vyhotovenie úseku cesty sa odporúča jazda nižšou rýchlosťou.
Poznámka: Táto dopravná značka sa už v prílohe k Vyhláške č. 30/2020 nevyskytuje, ale na cestách ju ešte stále môžete nájsť.
Pripomeňme si tiež ďalšie dve dopravné značky, ktoré sa týkajú rýchlosti a majú modro-bielu farebnú schému: Regulačná značka č. 250 Najnižšia dovolená rýchlosť
• Význam: Značka prikazuje jazdiť rýchlosťou nie nižšou ako vyznačenou rýchlosťou v kilometroch za hodinu; to neplatí, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
• Použitie: Na niektorých úsekoch ciest, v ktorých by jazda nižšou rýchlosťou mohla spôsobiť dopravnú nehodu alebo zhoršiť plynulosť premávky.
Orientačná značka č. 350 Číslo cesty I. alebo II. triedy
• Význam: Značka informuje o čísle cesty I. triedy alebo o čísle cesty II. triedy.
• Použitie: Tieto značky sa nachádzajú na kraji cesty a v porovnaní s vizuálne podobou značkou Odporúčaná rýchlosť majú podstatne menšie rozmery. Tieto značky sa objavujú aj na mapách.
Objasňovaniu dopravných otázok sa pravidelne venujeme v našej [Poradni](https://autoviny.sk/obsah/znacka/poradna). V nedávnych príspevkoch sme sa zaoberali odpoveďami na otázky ako napríklad: * [Kedy vám môže policajt prehľadať auto?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122636/kedy-vam-moze-policajt-prehladat-auto-a-smie-otvorit-aj-batozinu-a-tasky) * [Na ktorú nápravu umiestniť lepšie pneumatiky?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122954/na-ktoru-napravu-umiestnit-lepsie-pneumatiky-tuto-chybu-robi-vacsina-slovakov) * [Môžem prejsť cez plnú čiaru, keď má pozemok či garáž vjazd z protismeru?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122969/mozem-prejst-cez-plnu-ciaru-ked-ma-pozemok-ci-garaz-vjazd-z-protismeru) * [Ako si vodiči zbytočne ničia spojku?](https://www.autoviny.sk/reportaze/123002/spojku-si-nechtiac-nicia-aj-skuseni-soferi-jej-zivotnost-pritom-mozu-dramaticky-predlzit) * [Sú vesty a prilby na kolobežkách povinné?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122923/su-vesty-a-prilby-na-kolobezkach-povinne-co-hovori-zakon-a-ake-su-odporucania) * [Aký je rozdiel medzi plnou a prerušovanou žltou čiarou?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122903/viete-co-znamena-toto-znacenie-a-aky-je-rozdiel-medzi-plnou-a-prerusovanou-zltou-ciarou) * [Kedy musíte pri parkovaní nechať bočný odstup až 1,2 metra?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122898/sirka-parkovacich-miest-nie-je-vzdy-zavazna-kedy-musite-nechat-bocny-odstup-az-12-metra) * [Dá sa vymknúť aj z nového auta?](https://www.autoviny.sk/novinky/122881/da-sa-vymknut-aj-z-noveho-auta-moze-za-to-tato-funkcia-kluca-asistencna-sluzba-vam-nemusi-pomoct) * [Kto je zodpovedný za nehodu v križovatke, keď vodič na hlavnej v križovatke predchádzal?](https://www.autoviny.sk/reportaze/122867/predbiehal-v-krizovatke-zrazil-sa-s-autom-z-vedlajsej-cesty-kto-je-vinnikom-takejto-nehody-v-krizovatke) * [Kto platí škody a pokuty na požičanom aute?](https://www.autoviny.sk/novinky/122753/nehody-a-priestupky-na-pozicanom-aute-kto-plati-skody-pokuty-a-nesie-zodpovednost)
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo