Historické modely Peugeot: Z dobrého rodu

Takmer stodvadsaťročná história a dnes už vyše 50 miliónov vyrobených automobilov zdobia značku Peugeot. Pri tej príležitosti sme radi využili možnosť previesť sa na zaujímavých minulých modeloch z levieho rodu.
Vydané  Text: 
Veru tak, od roku 1889, kedy syčiac a pufkajúc vyhrkotal na cestu trojkolesový parný Peugeot Serpollet, až do súčasnosti, si jedna z najtradičnejších automobiliek na svete zapísala už viac než 50 miliónov vyprodukovaných kusov. Viaceré z jej modelov sa zapísali do histórie nezmazateľným spôsobom a niektoré sme si mohli vyskúšať na vlastnej koži, buď ako spolujazdci, alebo v niektorých prípadoch dokonca aj priamo za volantom. Dodnes využívaný systém modelového označenia s trojciferným číslom a nulou uprostred prišiel síce už v roku 1930 s Peugeotom **201**, už dovtedy sa však vyrobilo v tejto automobilke hodne vyše stovky rozličných modelových typov. Bezpochyby najväčším zážitkom bolo zvezenie sa na sedadle spolujazdca v divokom Peugeote **205 Turbo 16** s motorom za dvojmiestnou kabínou a pohonom všetkých kolies. Áno, divokom, napriek tomu, že to bola „iba“ jeho „sériová“ verzia s výkonom 147 kW (200 k). Tej ostrej, ktorá má na konte dva tituly svetovej rely zo zlatej éry triedy B v 80. rokoch sme sa poklonili v depozitári, ktorého dvere nám Peugeot otvoril vôbec po prvý krát v histórii. V pochmúrnom prítmí tu na svoje oživenie, alebo rozobratie na náhradné diely čakalo niekoľko stoviek áut, v spoločnosti viacerých raritných vývojových prototypov, ktoré oko verejnosti nikdy neuvidelo. Ale poďme späť na cesty…. Keďže sa akcia konala súčasne s jazdnou prezentáciou faceliftovaného modelu 407, Peugeot pripravil predovšetkým množstvo historických modelov práve zo štyristovkového radu. My sme mali to šťastie odviezť sa na superkomfortnom zadnom sedadle s mimoriadne bohato dimenzovaným priestorom pred nohami v nádhernej dlhej verzii limuzíny Peugeot **402**. Pastvou, i keď len pre oči, bol aj vzácny kabriolet **402 Eclipse** s pevnou skladacou strechou. Na model **403**, teda prvý, ktorého štylistiku pre Peugeot navrhli u Pininfarinu, sme si siahli aj osobne. Bolo prekvapujúce, ako jednoducho sa limuzínka z päťdesiatych rokov ovládala, napriek absencii akýchkoľvek posilňovačov. Peugeot **404** bol v tomto ohľade ešte príjemnejší, tu sme si však vari najviac vychutnali práve elegantný pinifarinovský dizajn verzie kabriolet. Čerešničkou na štyristovkovej torte bol slávny Peugeot **405 Turbo 16**, ktorého špeciálne úpravy dobyli Dakar aj Pikes Peak. Aj jeho „civilná“ podoba s 200-koňovým turbomotorom a pohonom všetkých kolies však dodnes dokáže rozprúdiť adrenalín šťastlivca za volantom. Text: Ladislav Malák Foto: Peugeot








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.