Carlsson CK50

Silnejší, rýchlejší a luxusnejší Mercedes GL 500: to je v skratke výsledok komplexného tuningu od úpravcu z juhonemeckého Merzigu.
Vydané  Text: 

Základom úpravy je motorový kit, ktorý z pôvodných 285 kW (388 k) benzínového osemvalca vyčaruje až 320 kW (435 k). Málo? Tak si pripočítajte ešte maximálnych 600 Nm krútiaceho momentu, ktorého vrchol sa rozťahuje rovnou čiarou od 2800 až do 4800 otáčok. Vyladená sila rozbehne robustný luxusný cestno-terénny krížnik na stovku iba za 6,1 sekundy a zastaví ho buď pud sebazáchovy vodiča, alebo maximálna rýchlosť 248 km/h. A aby ste dynamiku týchto čísel nielen cítili, ale aj počuli, tak u Carlssona pripravili dva páry výfukov s oválnymi koncovkami z nehrdzavejúcej ocele. Na jazdnej dynamike pridá Carlssonu CK50 nielen vyšší výkon motora, ale aj špeciálne pre Mercedes GL500 vyvinutý elektronický systém znižovania podvozka nazvaný C-Tronic. Ten dokáže spustiť podvozok zhruba o 35 mm bližšie k vozovke, pracuje však inteligentne, a keď auto ide po zlej ceste, ktorá si žiada využiť maximálny možný zdvih odpruženia kolies, tak auto spustí adekvátne menej, resp. ho znovu zodvihne. Carlsson ponúka pre triedu GL aj dva typy svojich exkluzívnych diskov kolies. V kombinácii s typom 2/11 BE dostane zákazník pneumatiky rozmeru 305/35 R22, na disky typu 1/11 Evo BE vám natiahnu rozmer „iba“ 295/35 R22. Poriadne zatriasť prasiatkom vám pomôže aj modifikácia interiéru. O konkrétnych prvkoch nemecký tuner nehovorí, podľa všetkého preto, že vám do kabíny dokáže napchať koľko len chcete kože, alcantary, dreva, či karbónu, podľa vašej individuálnej chuti a samozrejme rozpočtu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.