NOVINKA
Nová Škoda Enyaq RS Race na steroidoch! Stále však zvládne maximálne len 180 km/h
Divízia Škoda Motorsport sa pozrela na zúbok veľkej elektrickej škodovke, výsledkom je Enyaq RS Race, odľahčený v porovnaní so sériovým autom o 316 kg.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Škoda Enyaq je v prvom rade rodinný elektromobil, mladoboleslavská automobilka ale vyrába aj jeho ostrejšiu verziu Enyaq RS Coupé. Má slušných 340 koní a šprint z miesta na stovku zvládne za 5,4 sekundy. Ale kvôli vysokej pohotovostnej hmotnosti 2,24 až 2,36 tony (podľa výbavy) sa o skutočnom športovom aute hovoriť veľmi nedá.
Trochu iný názor má na tento model divízia Škoda Motorsport. Jeho zamestnanci „eReSo“ odľahčili o masívnych 316 kg, znížili jeho podvozok o 70 milimetrov a vymenili brzdy. Tie pôvodné nahradili karbón-keramickými kotúčmi a dopredu namontovali 10-piestikové (!) strmene, o ktoré sa stará vylepšené chladenie.
Inzercia
Nový Enyaq RS Race dostal 20-palcové hliníkové disky, a aby sa vošli do podbehov, dizajnéri rozšírili blatníky na oboch koncoch. Vzadu až o 116 milimetrov. V aute navyše pracuje hydraulicky ovládaná ručná brzda, ktorá bola spolu s pedálmi prevzatá zo súťažnej Škody Fabia RS Rally2.
Interiér súťažného špeciálu
V interiéri dominuje bezpečnostný rám, športové sedadlá, šesťbodové bezpečnostné pásy a ďalšie pretekárske prvky. K nim patrí tiež semišom potiahnutý trojramenný volant spojený s lineárnym prevodom riadenia namiesto sériového premenlivého.
Pokiaľ ide o pohon, ten ostal sériový. V aute sú dva elektromotory so systémovým výkonom 340 koní a najväčšia dostupná batéria s celkovou kapacitou 82 kilowatthodín. Auto vďaka významnému odľahčeniu zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h „pod 5 sekúnd“. Maximálna rýchlosť 180 kilometrov za hodinu sa však nezmenila. To znamená, že Škoda Enyaq RS Race je pomalšia ako 95-koňová Fabia 1.0 TSI.
Automobilka výrobu tohto konkrétneho auta neplánuje. Je to špeciál, respektíve koncept, na ktorom testuje biokompozity. Ide o AmpliTex a PowerRibs. Využívajú ľanové vlákna a tieto materiály vyrába firma Bcomp, ktorá ich vyvíja ako alternatívu ku klasickému karbónu.
Konštruktéri z nich vyrobili nárazníky, blatníky, zadné prítlačné krídlo, ale tiež strecha, ktorá nahradzuje sériovú presklenú strechu. Ďalej palubná doska, výplne dverí či podložky nôh pre vodiča a spolujazdca. „Z hľadiska udržateľných riešení slúži nový koncepčný automobil ako pilotný projekt pre budúce inovácie v sériovej výrobe,“ dodáva Škoda k biokompozitom, ďalšie detaily ale neprezradila.