VW žiada odloženie emisnej normy EURO 7. Splniť ju tak rýchlo je nereálne, upozorňuje koncern

Podľa normy Euro 7 majú byť dieselové a benzínové motory od roku 2025 ešte čistejšie. Plány Európskej komisie sú však také ambiciózne a neprimerané, že ich možno považovať za skrytý zákaz spaľovacích motorov.

VW chce dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy
Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr
Vydané  Text: 

BERLÍN – Volkswagen vyzýva, aby sa implementácia nových emisných noriem EÚ posunula aspoň na jeseň 2026, teda o viac ako rok neskôr, než sa plánovalo. Cieľ je, aby všetky nové autá spĺňali normy do jesene 2027.

VW chce, aby mali automobilky dva roky na prípravu na implementáciu plánovanej normy a tri roky na úpravu všetkých svojich nových vozových parkov, uviedol Volkswagen v stanovisku ([zdroj](https://europe.autonews.com/environmentemissions/vw-seeks-euro-7-tailpipe-regulation-delay)).

Európski výrobcovia automobilov sa bránia navrhovaným emisným nariadeniam a tvrdia, že sú [nerealistické, príliš nákladné a nemožno ich implementovať tak rýchlo](https://www.autoviny.sk/novinky/122186/nova-emisna-norma-euro-7-moze-byt-konecnou-pre-spalovacie-motory-poziadavky-su-odtrhnute-od-reality), ako očakáva Európska komisia.

Očakávanie zavedenia nových noriem od júla 2025 by viedlo k zastaveniu výroby mnohých modelov na veľa mesiacov v celej Európe, vyhlásil Volkswagen vo štvrtok.

Ďalšie aspekty nariadenia, ako sú [regulácia malých čiastočiek vznikajúcich pri brzdení a opotrebovaní pneumatík](https://www.autoviny.sk/novinky/123729/emisna-norma-euro-7-nebude-riesit-len-emisie-motorov-na-rade-su-brzdy-a-pneumatiky), by sa mali odložiť na neurčito, uviedol Volkswagen.

„Potrebných je niekoľko rokov prípravného obdobia,“ uvádza sa vo vyhlásení, ktoré poukazuje na nedostatok dodávateľov alebo industrializovanú výrobu pneumatík, ktoré by vyhovovali novým požiadavkám.

Inzercia

Napriek tomu Komisia tvrdí, že opatrenia je potrebné zaviesť do praxe čo najskôr, aby bolo znižovanie emisií nových automobilov čo najrýchlejšie. Ak by sa posunulo prijatie normy Euro7, je možné, že by sa tým vytvoril nový tlak na odloženie zákazu predaja nových automobilov so spaľovacími motormi plánovaný na rok 2035. [Už dnes je tento termín ohrozený pre názorový nesúlad jednotlivých krajín EÚ](https://www.autoviny.sk/novinky/123793/velky-obrat-nemecko-nesuhlasi-so-zakazom-spalovacich-aut-od-roku-2035-navrh-bude-vetovat).

Krajiny Európskej únie a zákonodarcovia majú rokovať o návrhoch normy Euro 7 tento rok. Zámerom zavedenia emisnej normy Euro7 je zníženie rôznych druhov emisií osobných automobilov, nákladných vozidiel a autobusov, vrátane oxidu dusíka a oxidu uhoľnatého.


Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.