Advertisement

Advertisement

ŠÉF VOLKSWAGENU: Bude sa šetriť! Značky ako Škoda a Seat majú využívať viac spoločných dielov

Umožní to prechod na elektrické vozidlá.
Vydané  Text: 


Advertisement
Elektrické vozidlá umožňujú automobilkám využívať nové výrobné procesy. Vďaka univerzálnemu hardvéru sa by mohli v najbližších rokoch radikálne znížiť výrobné náklady. Zatiaľ čo jednotlivé značky koncernu Volkswagen budú naďalej niesť svoju vlastnú dizajnovú identitu, **pod kapotou budú ich modely „na nerozoznanie“.** V rozhovore pre Automotive News Europe generálny riaditeľ Volkswagenu, Thomas Schäfer, ktorý dohliada aj na mainstreamové značky koncernu VW, uviedol, že **dôjde k osekaniu ponuky motorov a výbav naprieč značkami Volkswagen, Škoda a Seat.**
Tieto značky sú pritom zodpovedné až za 80 percent dodávok celého koncernu. V takom objeme by menej komplexné kombinácie motorizácií a výbav **mohli pomôcť zvýšiť efektívnosť výroby až o 20 percent.** Príkladom efektívneho fungovania môže byť platforma MEB, ktorá je dnes základom modelov VW, Audi a Škoda. > VW Group dúfa, že jej hlavné mainstreamové značky budú zdieľať továrne, komponenty a mnoho ďalšieho, vďaka čomu bude vývojový a výrobný proces nákladovo efektívnejší. Keďže sa elektromobily stávajú svojou batériou, elektromotorom, obrazovkami a softvérom čoraz viac podobné, automobilky sa budú musieť zamerať na dizajn, ktorým odlíšia svoje produkty. Elektromobily predstavujú významnú zmenu v tomto odvetví, pretože **znižujú zložitosť výrobného procesu a zjednodušujú zostavy pohonných jednotiek.** Predstavený koncept zdieľania komponentov pod jednou strechou nie je žiadnou novinkou, ale v kombinácii s prechodom na EV (elektrické vozidlá) otvára výrobcom automobilov nové možnosti.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.