Aktuality

V Nemecku vyriešili problém s dopravnými zápchami bez toho, aby zakazovali autá! Ako sa im to podarilo?

zápcha, doprava, Bratislava

Zápchy v mestách sa zmiernili okamžite po tom, čo Nemecko zaviedlo takmer bezplatný lístok na verejnú dopravu v krajine. Údaje potvrdzujú, že experiment najväčšej európskej ekonomiky na boj so závislosťou na automobiloch môže mať úspech.

Od začiatku júna Nemecko predáva mesačný lístok za deväť eur, ktorý platí na neobmedzené cesty po rozsiahlej sieti verejnej dopravy. Ponuka, ktorá trvá do augusta, bola navrhnutá tak, aby odstránila prudko rastúcu infláciu a znížila emisie spôsobené automobilovou dopravou. Bol to odvážny krok pre domovskú krajinu automobilov.

Aj keď je na závery ešte priskoro, údaje zhromaždené navigačnou spoločnosťou TomTom pre Reuters naznačujú, že táto politika môže byť účinná. Prvé údaje ukazujú, že počas týždňa od 20. júna sa dopravné zápchy v dopravných špičkách znížili v 23 z 26 miest v porovnaní s týždňom pred zavedením nového lístka.

„Tento pokles súvisí so zavedením deväťeurového lístka,“ povedal dopravný špecialista TomTom Ralf-Peter Schaefer.

Za zníženie počtu áut na cestách čiastočne môžu aj iné faktory ako napríklad vysoké ceny pohonných hmôt a trendy práce z domu súvisiacej s pandémiou. Údaje TomTom za celý jún však tiež ukazujú nižšiu hustotu dopravy v porovnaní s májom tohto roka a júnom 2019 (rokom pred pandémiou).

Obnova vozidlového parku DPB (2022)

Zistenia by mohli zaujímať zákonodarcov, ktorí zvažujú možné budúce opatrenia pre nízkonákladovú verejnú dopravu po auguste. „Keby som bol vo vláde, naozaj by sa nad tým zamýšľal,“ povedal Schaefer.

Lacný lístok tiež podnietil používanie vlakov, ktoré podľa nemeckého štatistického úradu v júni vzrástlo o 42 percent v porovnaní s rovnakým mesiacom v roku 2019.

Nárast bol najvýraznejší počas víkendov, čo viedlo k sťažnostiam niektorých cestujúcich na preplnenosť.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie