Elektrický skúter Super Soco CU mini za cenu mobilu už je na Slovensku

Elektrický skúter s úložným priestorom a nosičom zadného boxu má byť ideálny pre denné dochádzanie do práce alebo na výlety v blízkom okolí.
Vydané  Text: 

Lacný elektrický skúter Super Soco CU mini (2022)

Ešte nikdy v histórii nebolo v ponuke predajcov toľko elektrických skútrov, ako je tomu dnes. V predaji dnes nájdete vozidlá všetkých možných typov a druhov, popri tých základných aj pomerne výkonné a esteticky mimoriadne príťažlivé modely. Minulý rok sme redakčne otestovali dva motocykle značky Super Soco, modely TSxTC Max. Z článkov je evidentné, že sme s nimi boli celkom spokojní, hoci si veľmi dobre uvedomujeme, že skúsených motorkárov nepresvedčia ku kúpe. Sú to v podstate elektrické skútre s dizajnom klasickej motorky pre ľudí, ktorým sa bezemisná a lacná mobilita v meste pozdáva, no neprišli na chuť klasickým skútrom.

Kto ale tento klasický koncept skútra preferuje, ten má dnes na výber dostatok produktov. Jedným je aj Super Soco CU mini (2022)- nenáročný, ale moderne vyzerajúci elektrický skúter, na ktorý vám stačí vodičské oprávnenie na skupinu vozidiel AM. To je spravidla súčasťou preukazu skupiny B, prípadne si ho môže zadovážiť začínajúci motorista vo veku 15 rokov. Kategória vozidla je L1e, takže podlieha evidencii na dopravnom inšpektoráte (má EČV) a vyžaduje PZP, nemusí však chodiť na STK ani emisné kontroly.
Silnou stránkou Super Soco CU mini má byť pomer medzi kvalitou a cenou. Veľa hudby za málo peňazí – dnes sa predáva za 1 200 eur (v marci bude o stovku drahší), čo je cena lepšieho smartfónu alebo notebooku. Za túto neveľkú investíciu má byť skúter schopný voziť jednu osobu rýchlosťou do 45 km/h na trase dlhej 30 až 40 kilometrov. To znamená, že plnou rýchlosťou môžete teoreticky jazdiť asi trištvrte hodinu. Reálna premávka v meste si vyžaduje početné zastavenia, spomalenia a pomalšiu jazdu, takže v praxi môžete na jedno nabitie batérie jazdiť aspoň celý deň. Veď si niekedy spočítajte, koľko kilometrov počas dňa prejdete v meste, možno budete prekvapení, že to až taká porcia kilometrov nie je.
Značka ako jednu z výhod uvádza vyššiu bezpečnosť a dlhší dojazd v porovnaní s e-kolobežkou. Je pravda, že podstatne väčšie kolesá a plnohodnotné sedadlo majú na bezpečnosť zásadný vplyv, navyše má tento skúter smerové svetlá a riadne dimenzované svetlomety. Pokiaľ ide o dojazd, niektoré lepšie elektrické kolobežky majú akumulátor s kapacitou dostatočnou na dojazd asi 20 až 25 kilometrov, ako nedávno otestovaný Mercedes-Benz eScooter. Podľa tlačových informácií je skúter vybavený novým riadiacim systémom, rozjazdy tak majú byť rýchle, ale stabilné. Skúter nemá spojku, takže sa ovláda pomocou otočnej rukoväte a brzdových pedálov.

Skúter prakticky bez údržby

Za ďalšiu výhodu môžeme považovať bezúdržbovosť – alebo správnejšie, potrebu veľmi slabej údržby. Keďže skúter poháňa elektrický motor v náboji zadného kolesa, motorista nemusí nič riešiť. Brzdy sú však hydraulické kotúčové, tie občasné kontroly rozhodne potrebujú. Vzhľadom na schopnosť brzdiť elektrickým motorom a rekuperovať energiu by sa ale nemali opotrebovať niekoľko rokov. Tým, že kategória L1e nemusí navštevovať STK, by si mali používatelia iniciatívne dávať väčší pozor na technickú kondíciu svojej motorky.

Okrem toho je potrebné dbať na kondíciu akumulátora, pretože ten bude z ceny skútra predstavovať významný podiel. Keď sa skúter v zime nepoužíva, je dobré batériu zopárkrát nabiť, aby sa nepoužívaním neznehodnotila.
V každom prípade môžete batériu možno zo skútra vybrať a vyniesť ju do bytu či kancelárie, kde sa môže nabíjať na bežnej elektrickej sieti. Okrem týchto „povinností“ by však mali byť majitelia odbremenení od ďalších servisných úkonov a rutín, pretože sa predpokladá relatívne nízky kilometrový nájazd a jazda nízkymi rýchlosťami. Podrobnejšie sa na elektrický skúter Super Soco CU mini pozrieme už čoskoro v redakčnom teste, v ktorom objasníme nielen jeho jazdné vlastnosti, ale aj údržbu, dojazd, rýchlosť nabíjania a ďalšie reálie.
 
ANTIK Super Soco CU mini (2022) – Technické údaje
Pohon elektrický, zadný, max. výkon 1 kW, max. krútiaci moment 11,8 Nm
Max. rýchlosť 45 km/h
Batéria a dojazd ATL soft core 48V 20Ah, dojazd 30-40 km, nabíjanie na 230 V do 5 hodín (adaptér je v cene)
Rozmery a hmotnosti 1655 x 695 x 1084 mm, rázvor 1169 mm, hmotnosť s batériou 56 kg, max. nosnosť 187 kg
Farby červená, šedá, biela
 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »