Boli vyhlásené najpredávanejšie autá na Slovensku, polovica z TOP20 sú SUV

Slováci naďalej dôverujú skôr klasickým motorizáciám, trhový podiel nízkoemisných vozidiel je stále nízky.
Vydané  Text: 

* **Najpredávanejším autom na Slovensku je Škoda Fabia**; * **Nasleduje ju Hyundai i30 a Škoda Octavia**; * **Najpredávanejšie SUV je opäť Hyundai Tucson**; * **V zozname TOP20 najpredávanejších áut je až 10 SUV modelov**. Zväz automobilového priemyslu SR zverejnil údaje o najpredávanejších automobiloch predávaných na Slovensku. Doplnil tým údaje vyplývajúce z tlačovej konferencie, na ktorej informoval aj o poklese predaja tradičných naftových pohonov a stále nedostatočnom dopyte po nízkoemisných automobiloch. Viac v samostatnom článku:

Predaj elektrických áut musí 20-násobne stúpnuť, zaostávame za štandardom EÚ, varuje ZAP SR

V minulom roku sa u nás predalo o 9-tisíc menej naftových áut ako predvlani. Zväz automobilového priemyslu zverejnil štatistiky predaja áut na Slovensku v roku 2021.

### Najpredávanejšie autá na Slovensku v roku 2021 Nie je prekvapením, že **najpredávanejším modelom auta na Slovensku je Škoda Fabia**. S počtom predaných kusov celkovo 3 662 porazila dvojku trhu, **Hyundai i30**, o 183 exemplárov. Ďalších 261 kusov potom delí trhovú dvojku od tretej pozície, na ktorej sa umiestnila opäť **Škoda Octavia**. Dominancia značky Škoda je v rebríčku TOP20 najpredávanejších áut minulého roka evidentná, v tomto výbere má až šesť vozidiel a okrem toho sa model Enyaq iV stal najpredávanejším elektromobilom na našom trhu. **Najpredávanejším SUV je Hyundai Tucson**, ktorý sa stal celkovo piatym najčastejšie kupovaným autom na Slovensku. Celkovo sa vo výbere 20 najpredávanejších áut nachádza až 10 modelov SUV. Osobné automobily (M1) sa najčastejšie predávali v karosárskom vyhotovení SUV, to malo u nás v roku 2021 trhový podiel až 45,69% a medziročne zaznamenal nárast až o 6,93 percenta – teda najviac spomedzi všetkých ostatných segmentov. Išlo o celkovo 34 589 kusov esúvečiek. Z hľadiska zloženia zákazníckeho spektra sú v roku 2021 dominantné právnické osoby, tie nakúpili celkom 51 181 kusov nových automobilov, fyzické 24 519 kusov. Aj keď je trhovou jednotkou roka 2021 značka Škoda, [medzi súkromnými osobami opäť zvíťazil Hyundai](https://www.autoviny.sk/novinky/123257/statistiky-odhalili-ktoru-znacku-aut-preferuju-bezni-slovaci-pozname-aj-najpredavanejsie-suv-u-nas).
Najpredávanejšie autá na Slovensku v roku 2021 podľa údajov ZAP SR
Pozícia v r. 2021 Model vozidla Predaj v kusoch Pozícia v r. 2020
1. Škoda Fabia 3 662 1.
2. Hyundai i30 3 479 4.
3. Škoda Octavia 3 218 2.
4. Kia Ceed 2 541 3.
5. Hyundai Tucson 2 299 8.
6. Škoda Kamiq 2 192 6.
7. Škoda Scala 1 908 5.
8. Škoda Karoq 1 688 9.
9. Kia Sportage 1 601 15.
10. VW T-Cross 1 515 35.
11. Toyota Corolla 1 433 13.
12. Peugeot 2008 1 391 19.
13. Toyota RAV4 1 356 18.
14. Dacia Duster 1 297 10.
15. VW Golf 1 208 12.
16. Citroën C3 1 164 11.
17. Hyundai i20 1 128 14.
18. Dacia Sandero 1 092 19.
19. Peugeot 208 1 079 16.
20. Škoda Kodiaq 1 006 17.
V tabuľke sú uvedené rodiny modelov, teda napr. Kia Ceed alebo Hyundai i30 majú jeden údaj za karosárske vyhotovenia hatchback a kombi, respektíve fastback.

Elektromobily by mali mať výnimku z limitu 3,5 tony pre bežné vodičáky, odporúča smernica EÚ

Hmotnostný limit 3,5 tony na Slovensku možné s vodičským oprávnením na vozidlá skupiny B prekročiť len v jednom prípade. Bude tým druhým šoférovanie elektromobilu?

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé