Nový SUBARU FORESTER e-Boxer je tu: vyššia odolnosť, lepšia technika a NOVÝ CENNÍK!

Zverejňujeme cenník nového Subaru Forester e-Boxer s modelovým rokom 2022.
Vydané  Text: 

Výhľad má fakt parádny! Pozrite sa, aké ďalšie zaujímavosti ponúka nové Subaru Forester e-Boxer

Subaru Forester ti chce ukázať všetko, čo sa odohráva v miestach, kade prechádzaš. A popritom sa hybrid bude snažiť, aby si dosiahol čo najnižšiu spotrebu. Akoby mi chcelo hovoriť auto, keď som s ním vyrazil na testovaciu jazdu krížom cez Slovensko.

Za uplynulých 25 rokov automobilka predala už 375-tisíc exemplárov, čím sa Forester zaraďuje k najpredávanejším modelom značky Subaru. Je pravda, že ide o azda najrobustnejšie vozidlo svojho druhu, kombinuje totiž nadštandardné schopnosti zvládať jazdu v teréne s potenciálom naplňať každodenné potreby bežného motoristu. Z práce domov, zbaliť sa a na víkend na ryby – toto síce ide aj s bežným hatchbackom, ale ak k miestu stanovania vedie necesta cez poľné cestičky, Forester preukazuje svoju pripravenosť zdanlivo nekonečnou trakciou. Nová verzia Forestera e-Boxer je už aj na Slovensku a prináša početné inovácie, ktoré by teraz mali váhajúcich presvedčiť o kúpe. Má redizajnovanú prednú masku, mriežku chladiča, svetlomety a hmlovky. Nová paleta farieb karosérie zahŕňa odtiene „Cascade Green Silica“, „Brilliant Bronze Metallic“ a „Autumn Green Metallic“. Okrem estetických vylepšení sú však podstatné najmä tie funkčné, podľa automobilky ide o vôbec najbezpečnejší Forester v histórii.
Nový SUBARU FORESTER e-Boxer (2022) sa dodáva aj s 8-palcovým infotainmentom s podporou konektivity Android Auto a Apple CarPlay. Niektoré funkcie možno ovládať aj „vzdušnými gestami“
**TECHNIKA**: Už v štandardnej výbave prináša vylepšené bezpečnostné funkcie v rámci najnovšej, teda štvrtej generácie asistenčnej technológie EyeSight. Tento zdokonalený bezpečnostný systém ponúka širšie, takmer dvojnásobné zorné pole a 11 bezpečnostných funkcií, z čoho tri sú nové. Ide napríklad o funkciu automatického núdzového riadenia, adaptívny tempomat so systémom udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a systémom prevencie opustenia jazdného pruhu, ktoré dokážu rozoznať aj trávu alebo okraj cesty ako deliacu líniu. Protikolízny brzdový systém teraz ponúka rozšírenú podporu prevencie kolízií na križovatkách. Kontroverzné môže byť vylepšené sledovanie vodiča, ktoré prostredníctvom technológie rozpoznávania tváre upozorňuje vodiča, keď počas jazdy zistí známky únavy či straty pozornosti, a taktiež dokáže automaticky upraviť nastavenia sedadla, vonkajších spätných zrkadiel a klimatizácie podľa preferencií konkrétnej osoby. Nová je aj funkcia ovládania gestami, vďaka ktorej môže vodič zvyšovať a znižovať nastavenú teplotu automatickej klimatizácie jednoduchými gestami rukou.
**POHON**: Čo bude zákazníkov zaujímať viac, je pohon. Forester teda aj v modelovom roku 2022 ponúka štandardne dodávaný permanentný symetrický pohon všetkých kolies (S-AWD) aj systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu pre zvýšenie ovládateľnosti a korekcie trakcie v zákrutách. Z technického hľadiska je e-Boxer hybrid – základom je stále **dvojlitrový benzínový štvorvalec** bez turba s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním paliva. Pri rozbehu alebo pomalej jazde poháňa vozidlo iba elektromotor, a to až do rýchlosti 40 km/h. Obyčajne automobilky dovoľujú hybridom jazdiť na elektrinu do rýchlosti 30 km/h, v tomto smere ich teda Subaru predčí – pritom svoju motorizáciu označuje ako e-Boxer 2.0i-MHEV, teda len mild-hybrid. Elektromotor s max. výkonom 13,5 kW je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo akumulátor a ostatné komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou. Akumulátor je menší, takže v ideálnom prípade poháňa vozidlo na trase 1,6 kilometra. Elektrický pohon funguje v troch režimoch a hlavný benzínový motor v dvoch ďalších. Namiesto režimu ECO je tu inteligentný jazdný režim a potom športový, systém sa volá SI-DRIVE. Prevodovka je Lineartronic, ktorá dokáže využiť potenciál akumulátora a elektrického motora tak, že akcelerácia z pokoja je vraj o 30 percent lineárnejšia a zároveň dynamickejšia. Zrýchlenie z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne za 11,8 sekundy a vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 186 km/h. Najvyšší výkon pohonného systému je 150 koní.
**PODVOZOK**: Nový Subaru Forester e-Boxer má svetlú výšku 220 mm, čo je podstatne viac ako väčšina mestských SUV. Výška podvozka síce variabilná nie je, ale pomocou jazdný režimov X-MODE (Snow/Dirt alebo Deep snow/Mud) dokáže prispôsobiť pohon náročnejším podmienkam. Užitočnou inováciou je, ktorá automaticky obnovuje činnosť systému X-Mode, keď rýchlosť vozidla klesne na 35 km/h alebo menej. Vodič teda nemusí znova použiť spínač a môže sa viac sústrediť na šoférovanie. Nechýba ani asistent jazdy z kopca: „Bol vylepšený tak, aby sa pri ďalšom zošliapnutí plynového pedála uvoľnili brzdy a aby po následnom uvoľnení plynového pedála začalo vozidlo ihneď brzdiť. Vodič sa tak pri jazde z kopca môže plne koncentrovať na ovládanie volantu,“ uvádza automobilka.
**PRAKTICKÁ STRÁNKA**: Vďaka kompaktným rozmerom akumulátora sa podarilo minimalizovať jeho vplyv na kabínu a batožinový priestor – ten má objem 509 litrov a batožinový priestor možno sklopením sedadiel zväčšiť až na 1 779 litrov a vytvoriť tak priestor na náklad dlhý až 1,98 metra. Aj Forester pre rok 2022 ostáva verný povesti pracanta: dokáže ťahať príves s hmotnosťou až do 1 870 kg. ### Slovenský cenník Nový Subaru Forester e-Boxer v najnovšom slovenskom cenníku figuruje výhradne v motorizácii 2.0i-MHEV, ale stupeň výbavy si zákazník môže vybrať zo štyroch možností. Základom je Pure, nasleduje Style X-TRA, Sport Edition a vrcholnou výbavou je tradične Premium. Základná cena je 35 500 eur s daňou, najvyššia výbava je drahšia iba o zopár tisíc, a to presne 43 000 eur. Za metalízu si zákazník musí doplatiť 590 eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »