Renault našiel spôsob, ako ľuďom zachrániť prácu, bude vo veľkom repasovať staré autá

Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú.
Vydané  Text: 
Francúzska automobilka Renault mení účel svojej továrne na výrobu automobilov vo Flins blízko Paríža na recyklačné centrum. Rovnakou zmenou v budúcnosti prejde aj ďalší závod v Španielsku. Zámer automobilky je verejne známy: obmedziť očakávané straty, ktoré by tieto závody postihli v dôsledku plánovaného zníženia produkcie nových automobilov. Podľa generálneho riaditeľa Renault Group, Luca De Meoa, tieto aktivity budú v roku 2025 produkovať 200 miliónov eur ročne a v roku 2030 by malo ísť až o jednu miliardu eur ročne. Ide pritom o jeden z bodov strategickej reštruktualizácie spoločnosti z minulého roka. Výrobný závod vo francúzskom Flins bude až do roku 2024 vyrábať elektromobil Renault Zoe a do roku 2023 aj malý hatchback Nissan Micra, postupne sa však zmení na niečo, čo Meo nazval „Refactory“. Nové aktivity závodu budú primárne štyri: **Retrofitting, Re-Energy, Recycling a Re-Start**. * Oblasť **Retrofitting** bude zahŕňať aj obnovu jazdených automobilov. Od septembra 2020 bolo takto obnovených (alebo ak chcete repasovaných) 1 500 automobilov, ale v roku 2023 má ísť až o 45 000 automobilov. Autá prejdú komplexnou údržbou a obnovením pôvodnej estetickej hodnoty, aby sa následne profesionálne a štandardizovane nafotili a dodali dílerom. * **Re-Energy** sa bude týkať opráv batérií elektromobilov, vrátane ich prípravy a odovzdávania do druhej životnej etapy, napríklad v podobe záložných zdrojov energie. V roku 2030 má ísť o ročné spracovanie až 20 000 akumulátorov. * **Recycling** sa bude zaoberať recykláciou materiálov a komponentov. * **Re-Start** sa bude týkať prípravy automobilky a zamestnancov na takzvaný priemysel 4.0 a na vývoj prototypov nových automobilov. ### Automobilky sa musia zmeniť, aby prežili Výrobný závod vo Flins funguje od roku 1952 a najviac áut vyrábal v 90. rokoch – až 400 000 kusov automobilov ročne. Minulý rok to bolo 129-tisíc, z čoho 93-tisíc boli Renaulty Zoe a 36-tisíc Nissanov. V minulosti sa tu vyrábali modely ako Dauphine, Renault 4, Renault 5 a Supercinq, Twingo či Clio. Predtým, ako Renault presunul výrobu do Slovinska, Turecka a Maroka, tu v 60. rokoch pracovalo až do 11-tisíc zamestnancov. V súčasnosti závod zamestnáva 2 400 pracovníkov. Plány a konanie značky Renault poukazujú na fakt, že automobilky prechádzajú transformáciou a bez rozširovania aktív zrejme neprežijú. Z výrobcov áut sa postupne stávajú kompexní poskytovatelia mobility s veľmi rozsiahlym zoznamom aktivít. Takouto cestou sa vydali už aj automobilky Toyota, Kia, Hyundai, Mercedes-Benz a viaceré ďalšie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.