Kontroverzia pokračuje! BMW uvidelo nový rad 2 Active Tourer a zostáva tak v segmente, ktorého sa ostatné automobilky boja

Nové BMW 2 Active Tourer je tu. Aj napriek nevôli skalných fanúšikov sa auto predáva, tak prečo ho nepredviesť v novej generácii? Navyše s modernou technikou a novou koncepciou interiéru má dostatočnú odvahu na to, aby prilákalo nových zákazníkov.
Vydané  Text: 
Keď sa povie BMW, každému okamžite napadnú silné športové autá, luxusné limuzíny alebo obrovské SUV. Avšak BMW nie je len o tom. V ponuke výrobcu sa nachádza aj model, ktorému zarytí fanúšikovia nevedia prísť na meno. Navyše, BMW 2 Active Tourer nekončí! Práve naopak. Prichádza v úplne novej generácii s ovládaním, na ktoré nie sme zvyknutí. ### Zmena zvonka v duchu rodinnej identity Už na prvý pohľad je jasné, že aj **rodinné MPV BMW 2 Active Tourer chce nadviazať na rodinnú identitu**. Práve preto sa v prednej časti nachádza dvojica obrovských ľadviniek, odkazujúcich na elektrické iX. Okrem toho však 2 Active Tourer v prednej časti pôsobí omnoho vyváženejšie a dravšie, ako jeho predchodca.
A to pritom nie je vôbec na škodu. BMW tak ukazuje, že aj rodinné auto kategórie, ktorú na cestách už takmer nevidíme, môže byť štýlové s dynamickým vzhľadom. **Samotná automobilka navyše už viac neprezentuje Active Tourer, ako MPV. V jej tlačovej správe sa o tomto aute zmieňuje, ako o crossoveri**. Pravdepodobne je to však len preto, aby samotný model zameraný na rodinu lepšie zapadol do slovníka súčasných zákazníkov.
### Rázvor ostal nezmenený Auto samo o sebe pritom medzigeneračne o niečo narástlo. **Na dĺžku to bolo o 32 milimetrov na hodnotu 4 386 milimetra. Do šírky pribralo 24 milimetrov (1 824 mm) a na výšku je nárast o 21 milimetrov na celkovú hodnotu 1 576 milimetra. Napriek väčším vonkajším rozmerom sa však vôbec nezmenil rázvor, ktorý zostal na pôvodnej hodnote 2,67 metra**. Aby 2 active Tourer pôsobilo na ceste agilnejšie, zmenil sa rozchod kolies. **Predná náprava si polepšila o 25 milimetrov (1 586 mm) a zadná o 26 milimetrov (1 588 mm)**. Aj keď sa tieto zmeny môžu zdať minimálne, na ovládateľnosť auta budú mať určite veľký dopad.
Zmena dizajnu, proporcií a predovšetkým prednej časti spôsobila, že BMW 2 Active Tourer má extrémne nízky koeficient odporu vzduchu. **Podľa tlačovej správy by sa hodnota mala ustáliť na 0,26, čo je pre takýto druh karosérie slušné číslo**. K nízkemu odporu majú dopomôcť aktívne lamely masky chladiča a dolných nasávacích otvorov v nárazníku. Okrem toho má 2 Active Tourer aj výrezy na okrajoch nárazníku slúžiace k lepšiemu obtekaniu vzduchu.
### Už len dotykové ovládanie **Ďalšou radikálnou zmenou prešiel interiér.** Fanúšikovia BMW určite automobilku velebia kvôli zachovaniu tradičnej koncepcie ovládania. Teraz však prichádza zmena. Nové BMW 2 Active Tourer totiž stavilo **výhradne na dotykové plochy a dotykové ovládanie**. Centrom palubnej dosky je 10,25-palca veľký displej infotainmentu, ktorý je prepojený s virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,7-palca.
V interiéri sú použité úplne nové materiály, ktoré kladú dôraz na udržateľnosť a ekológiu. **Samozrejme sa nezabudlo ani na praktickú stránku auta. Nechýba zadná posuvná lavica delená pomerom 60:40. Tú je možné posúvať v rozsahu až 13 centimetrov**. Môžete si tak zväčšovať alebo zmenšovať batožinový priestor, ktorý má v základnom usporiadaní objem až 470 litrov pri klasickom pohone, alebo 406 litrov pri plug-in hybridnom pohone.
### Nové motorizácie prinášajú dojazd na elektrinu až 80 kilometrov Z hľadiska samotného pohonu bude na výber hneď niekoľko motorizácií. **Základ bude tvoriť trojvalcový turbomotor s maximálnym výkonom 100 kW označený aj ako 218i**. Nad ním bude postavený **mild hybrid 220i s rovnakým motorom spojeným so 48V elektromotorom. Celkový výkon sa v tomto prípade ustáli na hodnote 115 kW**. Ďalší v poradí bude **mild hybridný štvorvalec 223i s výkonom 160 kW**. Okrem toho si zákazníci môžu vybrať aj **naftový motor 218d s výkonom 110 kW**. Všetky tieto** pohonné jednotky sú spojené s novou 7-stupňovou prevodovkou Steptronic**.
**Pre milovníkov plug-in hybridných technológií s BMW pripravilo hneď dve výkonové verzie. Obe disponujú novou batériou s navýšenou kapacitou na celkových využiteľných 14,9 kWh (16,3 kWh gross). Taktiež je možné v oboch prípadoch počítať aj s nabíjaním s výkonom 7,4 kW**.
**Slabší plug-in hybridný systém pozostáva z 1,5-litrového trojvalca, ktorý opracuje spoločne s elektromotorom. Výkon takejto sústavy je slušných 180 kW**. Ak by sa vám to ale zdalo málo, môžete siahnuť po **silnejšej verzii so systémovým výkonom až 240 kW**. **BMW navyše uvádza, že jeho nový plug-in hybridný systém by mal rad 2 Active Tourer poháňať až 80 kilometrov na elektrinu**. Nakoniec automobilka nezabudla zdôrazniť, že aj jej MPV, teda crossover, je ladený s cieľom dosiahnuť najlepšiu radosť z jazdy. Auto bolo vyladené pre športový charakter, čo má umocňovať aj úplne nová zadná trojprvková náprava. **Novinku si budete môcť na našom trhu predobjednať začiatkom roka 2022 za cenu, ktorá by mala štartovať na úrovni 30-tisíc eur**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.