VW ID. LIFE od Jozefa Kabaňa ukazuje, ako bude vyzerať segment malých elektrických áut do 20 tisíc euro za 4 roky

Štúdia Volkswagen ID. LIFE poodhaľuje akým smerom sa bude uberať segment malých mestských áut v najbližších rokoch. Stojí na novej podvozkovej platforme, ktorú bude v budúcnosti využívať aj nástupca Fabie.
Vydané  Text: 
Volkswagen na tohtoročnom International Motor Show IAA MOBILITY 2021 Munich predstavil svoju víziu malého elektrického auta. **Dizajn štúdie, za ktorou stojí aj slovenský dizajnér Jozef Kabaň poodhaľuje, ako bude vyzerať VW Polo, SEAT Ibiza či Škoda Fabia po roku 2025**. ID. LIFE už nie je len autom. Ide o miesto určené pre zábavu, ktoré spája moderný životný štýl s udržateľnou mobilitou. ### Mestská elektromobilita novej generácie Tohtoročná motorshow v Mníchove je bohatá na významné svetové novinky. Svojou trochou k tomu napomohol aj Volkswagen, ktorý tu odprezentoval **štúdiu s názvom ID. LIFE**. Ide o prvý prototyp, ktorý je postavený na odľahčenej modulárnej platforme MEB. Takýto podvozok v budúcnosti dostane aj nástupca Fabie, ktorá sa v priebehu nasledujúcej dekády zmení na nepoznanie.
*„**ID. LIFE je naša vízia plne elektrickej mestskej mobility ďalšej generácie**. Koncept ponúka náhľad na rodinu ID. v segmente malých mestských automobilov, ktorý sa na trhu ukáže už v roku 2025 **s cenou približne 20 tisíc eur**. To znamená, že tým sprístupňujeme elektromobilitu pre ešte väčšiu skupinu ľudí. Pri vytváraní ID. LIFE sme sa dôsledne zamerali na potreby mladších zákazníkov. Veríme, že v budúcnosti bude auto ešte viac o životnom štýle a osobnostnom prejave, ako je tomu dnes. Zákazník zajtrajška sa nebude chcieť svojim autom dostať len z bodu A do bodu B, ale bude ho čoraz viac zaujímať zážitok, ktorý mu môže auto ponúknuť,“* hovorí Ralf Branstätter, CEO značky Volkswagen. ### Dôraz na udržateľné materiály Dizajn novinky je prispôsobený požiadavkám mladých ľudí. Auto vytvára jeden celok, ktorý pozostáva z viacerých častí vyrobených z udržateľných materiálov. **Napríklad strecha ID. LIFE je vyrobená zo špeciálnej látky a vzduchových kapsúl** tak, aby bola čo najľahšia a dala sa bez problémov zhodiť. Tým sa vytvorí pre cestujúcich neobmedzený pocit slobody. Podobný materiál sa ukrýva aj na prednej kapote.
Okrem strechy a kapoty majú recyklované materiály výrazné zastúpenie aj v interiéri. Tu sa nachádza predovšetkým pravé drevo a špeciálne **čalúnenie sedadiel, ktoré je kompletne vyrobené z recyklovaných PET fliaš**. Niektoré prvky interiéru sú zhotovené z prírodnej gumy, bio-oleja či dokonca z ryžových šupiek. Nejde pritom o žiadneho slimáka. **Upravená platforma MEB umožňuje inštaláciu batérie s celkovou kapacitou až 57 kWh**. Hnaná náprava v tomto prípade môže byť len predná, no **ID. LIFE počíta s výkonom až 176 kW**. Celkový **dojazd tohto malého elektromobilu by sa mal pohybovať na úrovni 400 kilometrov a zrýchlenie Volkswagen udáva na úrovni 6,9 sekundy**.
### Miesto, kde chcete tráviť čas Dôležitým cieľom pri tvorbe konceptu ID. LIFE však bolo, aby auto nebolo len prostriedkom na cestovanie, ale aby v ňom majiteľ chcel tráviť čas. **Práve preto sa na palube nachádza elektrická 230-voltová, 16-ampérová sústava. Takto je možné v aute napájať aj výkonné zariadenia, ako je napríklad herná konzola, ktorá je súčasťou ID. LIFE**. **Okrem hrania hier je v aute možné aj pozerať filmy prostredníctvom plátna, ktoré sa rozvinie cez celé predné okno**. V aute sa pritom nenachádza žiadne zrkadlo. Ich funkciu preberajú kamerové systémy a displeje. Zaujímavým prvkom je možnosť ovládania infotainmentu cez displej na skosenom volante či aplikácia smartfónu do auta samotného.
**Štúdia počíta aj s tým, že pokiaľ zákazník bude chcieť, môže sklopiť predné a zadné sedadlá do úplnej roviny a vytvorí si tak posteľ s celkovou dĺžkou takmer dva metre**. Z auta sa tak razom stáva miesto, kde chcete tráviť čas. ID. LIFE je pre Volkswagen dôležitým konceptom z hľadiska lacnej udržateľnej mobility. V stratégii ACCELERATE má automobilka uvedené, že do roku 2030 chce v Európe predávať až 70% kompletne elektrických áut. V Severnej Amerike a v Číne to má byť 50%.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.