Bývalý manažér Volkswagenu tvrdí, že volant v aute by mohol byť od roku 2025 „za príplatok“. Autá ho totiž už potrebovať nebudú

Bývalý vysoko postavený riaditeľ Volkswagenu, Johann Jungwirth, očakáva, že taxíky bez vodiča budú na cestách budúci rok.
Vydané  Text: 
Bývalý výkonný riaditeľ Volkswagenu a Apple, Johann Jungwirth, **má pre budúcnosť autonómnych vozidiel optimistické predpovede.** V súčasnosti pôsobí ako viceprezident spoločnosti Mobileye vo vlastníctve spoločnosti Intel, ktorá pomocou svojich kamerových systémov pre vedenie vozidla spolupracuje so spoločnosťou Luminar (výrobca lidarov pre autonómnu jazdu). Spoločnému programu sa podarilo získať povolenie na testovanie autonómnej technológie úrovne 4 v Nemecku, čo je výrazný krok smerom povoleniu komercializácie autonómnej technológie pre vozidlá bez vodiča. **Očakávajú, že flotily autonómnych taxíkov čoskoro získajú schopnosť úrovne 4.** Pri dobrom vývoji by mohli počítače prevziať riadenie už v rokoch 2022 až 2025. Od roku 2024 a 2025 by podľa Johanna mohla byť úroveň 4 ponúkaná ako štandardné vybavenie špičkových automobilov v súkromnom vlastníctve a táto technológia bude k dispozícii ako voliteľná výbava aj v iných segmentoch. *„V tom okamihu sa človek môže rozhodnúť, či si kúpi auto s volantom alebo bez neho,“* dodal Jungwirth počas konferencie zameranej na inteligentné autá, ktorú usporiadalo Automobilwoche. **Jeho predpoveď sa zdá byť správna, vzhľadom na počet prémiových značiek, ktoré predvádzajú svoje nápady pre vozidlá bez volantu.** Najnovším je koncept Audi Grandsphere. Veľký luxusný sedan sa môže zmeniť na salónik, v ktorom sa volant uloží a vodič môže sklopiť svoje operadlo až o 60 stupňov. Vedúci predstavitelia Audi uviedli, že majú v úmysle predať vozidlo schopné úrovne 4 spotrebiteľom do roku 2026.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.