NEPREHLIADNITE: Bugatti oficiálne prechádza pod chorvátsky Rimac. Čo to pre legendárnu značku znamená?

Automobilová legenda Bugatti oficiálne mení majiteľa. Majoritným vlastníkom automobilky sa stáva chorvátsky Rimac. Čo to znamená pre budúcnosť značky a akým spôsobom sa bude ďalej uberať hyperšport Chiron?
Vydané Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Už niekoľko mesiacov z rôznych zdrojov počúvame informácie o tom, že nemecký koncernový gigant VW Group už ďalej nepočíta vo svojom portfóliu so značkou Bugatti. Automobilka je vraj dlhodobo stratová a preto sa jej Volkswagen chcel zbaviť. Len pred pár dňami sa na verejnosť dostali oficiálne informácie o tom, že novým vlastníkom Bugatti sa stáva chorvátsky Rimac! **Mladá automobilka z Chorvátska, za ktorou stojí Mate Rimac, mnohými prezývaný aj európsky Elon Musk, získala 55% podiel v automobilovej legende**. Ten Rimac odkúpil od VW Group, kde bolo ich vlastníkom Porsche. Touto akvizíciou sa zároveň vytvára úplne nový podnik nazvaný Bugatti-Rimac. ### Chiron ostáva! Rimac Nevera bude jeho elektrickým súrodencom Milovníci moderných hyperšportov sa však nemusia obávať. Obe automobilky budú svoje modely predávať pod pôvodnými názvami. Ide len o spoločnosť, ktorá ich výrobu bude zastrešovať. Rimac sa rozhodol, že celú akvizíciu ohlási v prehľadnej infografike. Z nej jasne vyplýva, že 45% akcií bude aj naďalej v držbe Porsche. **Rimac Group, ktorá 55% podiel od Porsche odkúpila je zároveň v držaní viacerých subjektov. Majoritný podiel v nej má jej zakladateľ Mate Rimac (37%), za ním nasleduje práve Porsche (24%) a Hyundai (12%). Zbytok, teda 27%, pripadá na ostatných investorov a veriteľov.**
Rozdelenie vlastníctva Rimac Group a automobiliek Bugatti Automobiles a Rimac Automobili
### Bugatti sa stane ekologickým Ďalší osud automobilky Bugatti bude teda pravdepodobne spojený s elektromobilitou. Nakoľko Rimac vyrába výhradne elektrické hyperšporty, predpokladá sa, že v priebehu nasledujúcej dekády príde taktiež k elektrifikovaniu áut Bugatti. Zároveň treba dodať, že Bugatti zatiaľ žiadnym spôsobom meniť svoju ponuku nebude. Aktuálny Chiron bude stále plnohodnotným hyperšportom a novopredstavený Rimac Nevera bude naopak elektrickým hyperšportom. V nákupnej klauzule je uvedené ešte aj to, že Rimac Group je naďalej jediným vlastníkom všetkých elektrických technológií, ktoré sú používané v automobiloch chorvátskeho výrobcu. **Ako je už mnohým jasné, novým šéfom automobilky Bugatti sa teda stáva mladý Chorvát Mate Rimac, ktorý preberá pozíciu CEO Rimac Group.** Automobilky budú svoje nové modely aj naďalej produkovať vo svojich aktuálnych fabrikách. Rimac sa teda bude stále vyrábať v meste Zagreb a Bugatti neopúšťa výrobné linky fabriky v Molsheime vo Francúzsku. Rimac Group vo svojej oficiálnej správe k akvizícii ďalej uvádza, že aktuálne prebiehajú práce na novom Rimac Campus, ktorý sa stane domovom predstavenstva spoločnosti a zároveň centra Rimac Technology, ktoré zastrešuje všetky technológie, ktorými automobilka disponuje.
Bugatti Chiron




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie