Šéf VW kritizuje lídrov G7: Nechať elektromobily jazdiť na elektrinu z uhlia je regulačný nezmysel!
Generálny riaditeľ tvrdí, že elektromobily majú zmysel iba vtedy, keď budú napájané zelenou energiou.
Vydané Text: Redakcia (s)
V záverečnom komuniké, ktoré vyplynulo z minulotýždňového samitu, sa skupina G7 **zaviazala čo najskôr ukončiť medzinárodné financovanie energie z fosílnych palív** náročných na uhlíkovú stopu a **urýchliť ich odchod z energie získavanej z uhlia** – lenže bez konečného termínu. Všeobecne sa má za to, že **dekarbonizácia energetického priemyslu** má prebehnúť najneskôr počas 30. rokov tohto storočia. Lídri ale neboli schopní dohodnúť sa na pevnom termíne kvôli odporu jedného člena skupiny. Neschopnosť G7 stanoviť presný termín prechodu na čistejšie formy získvania energie je podľa mnohých dôkazom, že hoci sú verejnosti predkladané veľkolepé plány, vo vnútri skupiny nie je skutočná ambícia dekarbonizovať vyspelú časť sveta. Otvoreným problémom pritom naďalej ostáva predpoklad, že prechod európskeho priemyslu na uhlíkovo neutrálnu výrobu spôsobí príliv „špinavej výroby“ do menej vyspelých častí sveta. V konečnom dôsledku by sa tak dekarbonizácia stala iba nástrojom populizmu a dočasným riešením bez premyslenia globálnych dôsledkov. Diess vedie spoločnosť, ktorá rozhodne patrí medzi najagresívnejších výrobcov elektromobilov a plánuje do konca tohto desaťročia uviesť na trh zhruba 70 modelov napájaných z batérií. Minulý rok kritizoval Nemecko za to, že je „príliš pomalé a plaché“ pri ústupe od uhoľných elektrární, [uvádza Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-criticizes-g-7-leaders-not-setting-coal-phase-out-date). G7 je skupina siedmich najvyspelejších krajín sveta: Francúzsko, Japonsko, Kanada, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Spojené štáty a Taliansko. Do apríla 2014 bolo ôsmym členom (vtedy Skupiny G8) aj Rusko.That’s not enough, @G7. Disappointing outcome. We need to exit coal much earlier! EVs are key to reach the climate goals 2030. But EVs only make sense with green energy, letting EVs run on coal is regulatory nonsense. @COP26 @BorisJohnson @EU_Commission https://t.co/mOpqn2pJTW— Herbert Diess (@Herbert_Diess) June 15, 2021
ODPORÚČANÉ
Platí dopravná značka s vločkou aj v lete? Vodiči kvôli nej dostávajú pokuty
Platí obmedzenie rýchlosti so symbolom snehovej vločky aj v lete?
Vedeli ste, čo presne značka znamená?LIFESTYLE | Yamaha Ténéré 700 World Raid: Púštna líška
Stéphane Peterhansel. Chlapík, ktorý 14-krát vyhral Rely Dakar a získal prezývku Púštna líška. Dovedna 6-krát sa mu to podarilo na motocykli Yamaha. Dosť na to, aby si to Yamaha pripomenula špeciálnym strojom.
Na týchto smrteľných cestách zomiera množstvo ľudí!
Križiacka výprava na kolesách či orgazmus z jazdy? Do ktorej skupiny patríte vy?
Šialenstvo, adrenalín či nevyhnutnosť, na mieste je vždy obozretnosť.Odrovná elektromobily na batériu? Alpine má motor spaľujúci vodík! Prototyp pretekárskeho Alpenglow Hy4
Pretekárske auto budúcnosti alebo reálna perspektíva pre všetkých motoristov, ktorí odmietajú elektrifikáciu?
Pojazdné laboratórium pohonnej techniky prekvapilo nielen dizajnom.Mesto schválilo kontroverzné rozšírenie továrne značky Tesla. Ročne v nej vyrobí milión áut
Po tom, čo sa minulý týždeň v Nemecku stretli aktivisti proti Tesle s políciou, miestni poslanci včera podporili plán Elona Muska urobiť jedinú európsku Gigafactory Tesly ešte väčšou.
Tesla mieni v továrni vyrábať až milión áut ročne.TEST CUPRA Leon ST 2,0 TDI 4DRIVE: CUPRA s naftou? Prečo nie!
CUPRA Leon ST s naftovým motorom a pohonom všetkých štyroch kolies? Nemusí ísť o zlú voľbu, pokiaľ viete, čo chcete.
Je nafta v temperamentnej CUPRA dorbou voľbou? Poteší spotreba a fakt, že auto má pohon všetkých kolies.Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok
Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.
Prišla nová Škoda Octavia: Návrat k nápadným svetlám, nový interiér a vylepšené motory
Zverejňujeme ceny, oficiálne informácie, fotky aj podrobnosti o motorizáciách.
Vodič vykázal matku s dieťaťom z autobusu, pretože plakalo. Je toto možné aj u nás?
Dieťa plakalo a kričalo. Ženu preto vodič vyzval, aby aj s dieťaťom vozidlo opustili. Niektorí ľudia stoja na strane vodiča, iní matky. Mohlo by sa toto stať aj na Slovensku?
Budú spaľovacie motory montovať aj do elektromobilov? Nechávajú si otvorené zadné dvierka
Automobilky menia svoje plány.