Šéf VW kritizuje lídrov G7: Nechať elektromobily jazdiť na elektrinu z uhlia je regulačný nezmysel!
Generálny riaditeľ tvrdí, že elektromobily majú zmysel iba vtedy, keď budú napájané zelenou energiou.
Vydané Text: Redakcia (s)
V záverečnom komuniké, ktoré vyplynulo z minulotýždňového samitu, sa skupina G7 **zaviazala čo najskôr ukončiť medzinárodné financovanie energie z fosílnych palív** náročných na uhlíkovú stopu a **urýchliť ich odchod z energie získavanej z uhlia** – lenže bez konečného termínu. Všeobecne sa má za to, že **dekarbonizácia energetického priemyslu** má prebehnúť najneskôr počas 30. rokov tohto storočia. Lídri ale neboli schopní dohodnúť sa na pevnom termíne kvôli odporu jedného člena skupiny. Neschopnosť G7 stanoviť presný termín prechodu na čistejšie formy získvania energie je podľa mnohých dôkazom, že hoci sú verejnosti predkladané veľkolepé plány, vo vnútri skupiny nie je skutočná ambícia dekarbonizovať vyspelú časť sveta. Otvoreným problémom pritom naďalej ostáva predpoklad, že prechod európskeho priemyslu na uhlíkovo neutrálnu výrobu spôsobí príliv „špinavej výroby“ do menej vyspelých častí sveta. V konečnom dôsledku by sa tak dekarbonizácia stala iba nástrojom populizmu a dočasným riešením bez premyslenia globálnych dôsledkov. Diess vedie spoločnosť, ktorá rozhodne patrí medzi najagresívnejších výrobcov elektromobilov a plánuje do konca tohto desaťročia uviesť na trh zhruba 70 modelov napájaných z batérií. Minulý rok kritizoval Nemecko za to, že je „príliš pomalé a plaché“ pri ústupe od uhoľných elektrární, [uvádza Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-criticizes-g-7-leaders-not-setting-coal-phase-out-date). G7 je skupina siedmich najvyspelejších krajín sveta: Francúzsko, Japonsko, Kanada, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Spojené štáty a Taliansko. Do apríla 2014 bolo ôsmym členom (vtedy Skupiny G8) aj Rusko.That’s not enough, @G7. Disappointing outcome. We need to exit coal much earlier! EVs are key to reach the climate goals 2030. But EVs only make sense with green energy, letting EVs run on coal is regulatory nonsense. @COP26 @BorisJohnson @EU_Commission https://t.co/mOpqn2pJTW— Herbert Diess (@Herbert_Diess) June 15, 2021
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol