AKTUALITA

Prvá elektrifikovaná 911 je na okruhu Nürburgring rovnako rýchla ako 911 Turbo S s výkonom 641 k!

Už 28. mája spoznáme nové hybridné Porsche 911 oficiálne. Dovtedy pre nás automobilka pripravila niekoľko mimoriadnych fotografií.

Silný rok nemeckej značky so štyrmi debutmi.
Vydané  Text: 

Porsche zverejnilo prvé oficiálne obrázky debutujúcej elektrifikovanej 911, keď sa globálny testovací program chýli ku koncu, a potvrdilo, že zaznamenali čas kola na Nürburgringu 7 minút a 16,934 sekundy.

Tento čas je podľa Porsche o 8,7 sekundy rýchlejší než príslušná verzia predchádzajúceho modelu – neuviedli však presne na ktorý model to odkazuje.

Pre porovnanie, súčasné Porsche 911 Turbo S s výkonom 641 k a časom zrýchlenia z 0 na 100 km/h len 2,6 sekundy, zaznamenalo v roku 2021 čas kola 7 minút a 17,3 sekundy – menej než pol sekundy pred novým hybridom.

Podrobnosti o presnej povahe hybridného systému 911 zostávajú utajené až do konca mesiaca.

Veľkolepé testovanie doprevádza štýlová dokumentácia.

Pri vývoji testovali novú 911 za najrôznejších podmienok po celom svete

Od treskúcich mrazov až po spaľujúce horúčavy, ako tomu bolo počas záverečných fáz testovania v Dubaji, testovací tím ju preveril naozaj poctivo.

Inzercia

Inzercia

Hybrid, ktorý sa má začať predávať do konca roka, sa pridá k modelovému radu ako súčasť faceliftu stávajúceho 911 –  generácia ‘992.2’ dostane množstvo revízií, vrátane jemne zmeneného vonkajšieho štýlu, prepracovaného interiéru a modernizovaných šesťvalcových benzínových motorov.

Je to jeden zo štyroch nových modelov Porsche, ktoré prichádzajú v roku 2024 – jeden z najrušnejších rokov nemeckej značky, pokiaľ ide o uvedenie nových produktov na trh – spolu s novými modelmi Panamera, Taycan a elektrickým Macanom.

Zmeny majú udržať príťažlivosť modelu 911 až do roku 2027, kedy sa k čoraz viac elektrifikovanému modelu Porsche pridá nová deviata generácia.

Počas testovania tím najazdil okolo 5 miliónov kilometrov po celom svete

Najvýraznejšou zmenou modelu 911 v šiestom desaťročí výroby, je však prijatie tohto jedinečného hybridného benzínovo-elektrického systému.

Kombinuje vyladenú verziu turbomotoru so špeciálne navrhnutým elektromotorom umiestneným v prednej náprave. Benzínový motor dodáva pohon zadným kolesám, zatiaľ čo elektromotor poháňa predné kolesá.

48V integrovaný štartovací motor v prevodovke s dvojitou spojkou poskytne elektrické zosilnenie a napájanie pre pomocné zariadenia.

Tvrdí sa tiež, že nový 400V systém vytvára svoje vlastné energetické rezervy pomocou motora ako generátora.