Autonómne vozidlá Waymo dokážu zabrániť nehodám, ktoré by inak dopadli fatálne

Simulácie nehôd dvoch áut prebiehali z obidvoch pohľadov, vinníka aj ohrozeného. Výsledky sú priam ohromujúce a priaznivé pre budúcnosť autonómnych áut.
Vydané  Text: 

* **Spoločnosť Waymo simulovala 72 vážnych dopravných nehôd, ktoré sa reálne stali**. * **Umelá inteligencia dokázala zabrániť nehodám v 82 % z pozície ohrozeného**. * **Nedokázala zabrániť nehodám pri náraze iného vozidla zozadu**. * **Pri strete s chodcom a cyklistom zabránila všetkým nehodám**. Počas simulácii nehôd, ktoré by za prítomnosti reálneho vodiča viedli k úmrtiu alebo vážnym následkom, dokázal virtuálny vodič Waymo úspešne vyriešiť väčšinu situácii. Spoločnosť Waymo zverejnila štúdiu, v ktorej ukazuje simulácie 72 vážnych dopravných nehôd, ku ktorým reálne došlo medzi rokmi 2008 a 2017 v Arizone. Arizonské mesto Chandler využíva spoločnosť na testovanie svojich autonómnych taxíkov s autonómnym riadením štvrtej úrovne. Výsledky štúdie ukázali, že **autonómne vozidlá dokázali zabrániť takmer všetkým nehodám okrem tých, keď do nich narazilo iné vozidlo zozadu**. Vo veľmi náročných situáciách dokázali autonómne vozidlá aspoň výrazne zmierniť následky nehody. V dvadsiatich situáciách boli súčasťou nehody cyklisti a chodci. V týchto prípadoch dokázali vozidlá Waymo úspešné zabrániť všetkým nehodám. Simulácie nehôd dvoch áut prebiehali z obidvoch pohľadov, vinníka aj ohrozeného. Celkovo 91 takýchto simulácii ukázalo, že v pozícii ohrozeného dokázala umelá inteligencia zabrániť simulovaným nehodám až v 82 percentách. Prekvapivé je, že vo väčšine prípadov si zásah nevyžadoval prudké brzdenie ani zmenu smeru jazdy. V 10 percentách dokázalo autonómne vozidlo zmierniť následky stretu vozidiel a znížiť tým riziko zranenia vodiča 1,3 až 15-krát. V situáciách, kedy išlo vozidlo konštantnou rýchlosťou alebo stálo a narazilo doňho zozadu iné vozidlo, nedokázalo autonómne vozidlo stretu zabrániť. Takýchto situácii bolo z celkového počtu simulácii 8 percent. Riaditeľ bezpečnostného výskumu Waymo Trent Victor vidí v autonómnom riadení možnosť zlepšiť bezpečnosť na cestách. Za najlepší spôsob, ako zmenšiť pravdepodobnosť vážneho zranenia považuje vyhýbací manéver, ktorý vozidlo použilo v 10 percentách situácií, kedy ohrozený nedostal prednosť na križovatke.

Google Waymo našlo nové využitie pre autonómne autá: ako súčasť MHD

Plánuje sa najväčší experiment 21. storočia týkajúci sa verejnej dopravy.

Aktuálne spoločnosť Waymo testuje autonómne vozidlá vo Phoenixe, hlavnom meste Arizony, ktoré sa vyznačuje suchým a predvídateľným počasím. Problémom, ktorý zatiaľ zostával nevyriešeným, je **dážď a sneh**. V takýchto prípadoch sedí vo vozidle vodič, ktorý môže v prípade potreby zasiahnuť, ale **modifikované Chryslery Pacifica od Waymo One prekonali aj tento problém** a jazdia v uliciach Phoenixu bez zásahu človeka aj za nepriaznivého počasia. Google, pod ktorý Waymo patrí, pracuje na autonómnej technológii riadenia už od roku 2009 a testovanie v bežnej premávke prebieha už siedmy rok. Jeho autonómne vozidlá najazdili dokopy viac než 30 miliónov kilometrov a ďalších 20 miliónov počas simulovaných jázd. Prečo teda ešte ich autonómne vozidlá nepoužívame? Aj keď je Waymo vo vyvíjaní autonómnej technológie najďalej, jeho vozidlá nie sú dostupné koncovým zákazníkom. Jediná spoločnosť, ktorej sa niečo také podarilo, je [Honda, ktorá pred pár dňami ako prvá na svete začala predávať vozidlá s automatickým riadením úrovne 3](https://www.autoviny.sk/novinky/122189/honda-predbehla-konkurentov-v-dopravnej-zapche-vas-odvezie-autonomne).

Honda predbehla konkurentov. V dopravnej zápche vás odvezie autonómne

Technológiám autonómnej jazdy patrí budúcnosť. Kto by nechce, aby ho auto pri pomalej jazde v dopravnej zápche odviezlo autonómne?

Zdroje: * [Waymo Simulated Driving Behavior in Reconstructed Fatal Crashes within an Autonomous Vehicle Operating Domain](https://storage.googleapis.com/waymo-uploads/files/documents/Waymo-Simulated-Driving-Behavior-in-Reconstructed-Collisions.pdf) * via [Autobible.cz: Autonomní řízení je bezpečnější. Vozy Waymo obstály v situacích, které ve skutečnosti vedly ke smrtelným nehodám](https://autobible.euro.cz/autonomni-rizeni-je-bezpecnejsi-vozy-waymo-obstaly-v-situacich-ktere-ve-skutecnosti-vedly-ke-smrtelnym-nehodam/)

Inzercia

Advertisement

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.