Pozrite sa do kufra nového Sandera a Loganu od Dacie

Naozaj musia byť lacné autá malé a ich batožinové priestory nepraktické? Nové Dacie Sandero, Sandero Stepway a Logan by mohli byť ukážkou, že to vždy neplatí.
Vydané  Text: 

Nové Dacie Logan, Sandero a Sandero Stepway majú za sebou svoju internetovú premiéru a vzbudili oveľa pozornosti, ako sme očakávali. Novinkám hraje do kariet nečakane vydarený vonkajší aj vnútorný vzhľad, ktorý akoby ani nepatril do tejto cenovej triedy. Dacie si zachovajú svoju cenovú dostupnosť, ale ponúknu o niečo lepší štandard ako doteraz, čo sa zrejme priaznivo premietne do predajných štatistík modelov. Dizajn a funkčná výbava sú jedna vec, ale zatiaľ málokto upriamil pozornosť na zadné partie týchto nových modelov. Veľkosť a vybavenie batožinových priestorov sú pritom významný argument ku kúpe predovšetkým u ľudí, ktorí svoje autá potrebujú na preváženie detských kočíkov, športového vybavenia, batožiny pri cestovaní, na rozvoz jedál či darov pre rôzne organizácie, občianske združenia a charity. Pozrite sa s nami do kufra nového Loganu, Sandera a Sandera Stepway a posúďte, či sa vám oplatí počkať na spustenie predaja týchto noviniek. ### Dacia Logan [GALLERY id=31013] Nová Dacia Logan sa medzigeneračne predĺžila o 3,6 centimetra, čo by mohlo sľubovať mierne zväčšenie batožinového priestoru. Vo výsledku je kufor väčší o 18 litrov a celkovo dosahuje objem 528 litrov. To je hodnota, ktorú mu môžu závidieť mnohé hatchbacky, ale z karosárskeho vyhotovenia sedan vyplývajú určité obmedzenia. Výška batožinového priestoru menej ako jeden meter značne limituje prevoz väčších predmetov, ale aj tých dlhých, ktoré nemožno ohýbať. V kufri chýbajú prakticky akékoľvek doplnkové riešenia pre upevnenie či zachytenie nákladu, výrobca v oficiálnych fotografiách poukazuje iba na možnosť jeho vybavenia skladacími priečinkami, ktoré sa položia na podlahu.
Zadné sedadlá je možné sklopiť, nie do roviny, vtedy sa sprístupní ešte o niekoľko stoviek litrov viac priestoru. Výrobca neuvádza koľko decimetrov je maximum. Celkový objem odkladacích priestorov v prednej a zadnej časti kabíny dosahuje 21 litrov, čo je o 2,5 litra viac ako doteraz. Zaujímavosťou sú „lietadlové stolčeky“ pre zadných pasažierov s dĺžkou 70 mm. Nový Logan má v porovnaní s predchodcom až o 42 milimetrov viac priestoru na zadných sedadlách v oblasti kolien, vďaka čomu avizuje jedno z najpriestrannejších zadných sedení v triede. Svelá výška podvozka je 135 mm a v porovnaní s predchodcom bol o niekoľko milimetrov skrátený zadný previs, čo má priaznivý dopad na schopnosť vozidla cúvať do strmšieho kopca a na obrubníky. ### Dacia Sandero [GALLERY id=31012] Nová Dacia Sandero je kompaktný hatchback, takže priestorové pomery v batožinovom priestore by mali byť skromné – v skutočnosti však kufor ponúka solídnych 328 litrov priestoru. To nie je vôbec zlé, samozrejme však záleží na dispozičnom usporiadaní tohto priestoru. Zadné sedadlá sa v novom Sandere sklápajú v pomere 1/3 a 2/3, čím sprístupňujú nákladný priestor – opäť však bez informácii o kapacite od výrobcu. Kufor je vybavený odoberateľným tvrdým platom, vnútro je vybavené textílnym povrchom reagujúcim so suchým zipsom. V kufri chýbajú podlahové priečinky, bočné siete a zatvárateľné priestory, avšak nachádzame tu štyri plastové háky pre zavesenie nákupných tašiek. Na oficiálnych fotografiách tiež vidíme kovové háky pre upevnenie spodnej siete. ### Dacia Sandero Stepway [GALLERY id=31011] Rozdielov medzi modelmi Sandero a Sandero Stepway nie je tak veľa, ako sa na prvý pohľad zdá. Exteriérové vylepšenia sú prevažne estetické, akurát podvozok je vyšší o 41 mm, svetlá výška tak dosahuje pôsobivých 174 mm. Parametre batožinového priestoru sú fakticky totožné, nakoľko sa nemenil rázvor kolies ani zadný previs. Zadný previs v kombinácii s vyššou svetlou výškou umožňujú, aby sa Sandero Stepway pochválilo najlepším zadným nájazdovým uhlom spomedzi tejto trojice noviniek. Nosnosť strešných lyžín, ktoré sú v cene základnej verzie Sandero Stepway, je až 80 kilogramov. Nové Dacie sa budú predávať aj vo verzi LPG so 40-litrovou nádržou na stlačený ropný plyn, ktorý pravdepodobne zaberie časť z batožinovéoh priestoru, ktorý je bežne vyhradený pre rezervnú pneumatiku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.