Potvrdené: Nové Alfa Romeo už budú stáť na podvozkoch Peugeotu, PSA sa dohodlo s FCA

Fúzia spoločností Fiat Chrysler Automobiles a Groupe PSA sa stále pripravuje, prvý úspech spolupráce je však už známy. Budúce kompaktné vozidlá FCA budú stáť na platforme PSA (e)CMP.
Vydané  Text: 
Vďaka modulárnej platforme pre kompaktné modely má skupina PSA silný základ pre spaľovacie aj elektrické vozidlá. Podľa správy FCA svojim dodávateľom, ktorý zverejnil magazín Automotive News, Fiat Chrysler považuje za ideálny základ pre svoje vlastné menšie modely práve produkt od Peugeotu. V správe skupina ďalej objasňuje, že už nepracuje na vývoji vlastnej kompaktnej platformy. Podvozková platforma od PSA sa stane základným stavebným kameňom nových kompaktných modelov áut značiek FIAT, Alfa Romeo a možno aj Chrysler. Túto platformu už poznáme z vozidiel Peugeot (e-)208, Opel Corsa(-e) a tiež väčších automobilov, ako sú Peugeot (e-)2008 a DS 3 Crossback. Jedná sa o očakávaný prvý krok nového automobilového koncernu s názvom **Stellantis**, skupiny, ktorá vznikla spojením Fiat Chrysler Automobies a Groupe PSA. Zároveň je tento krok významným prilepšením pre značky FIAT a Alfa Romeo. Zastarané modely v segmente B týchto značiek dosť neúspešne bojovali proti osvedčeným rivalom, no v nasledujúcich rokoch by mohli ich náskok konečne dobehnúť. Kompaktné modely od FCA prechádzajúce na základňu **CMP, respektíve e-CMP** budú schádzať z výrobnej linky v poľských Tychoch, kde FIAT už roky vyrába populárne päťstovky. Cieľom spoločnosti Fiat Chrysler je vyrábať na základoch od Peugeotu 400 000 automobilov ročne. ### Očakávané modely O budúcnosti Fiatov a Alfa Romeo v kompaktnom segmente zatiaľ nie sú k dispozícii podrobné informácie. Nedávno však vyšlo na svetlo sveta niekoľko správ o tom, čo môžeme očakávať v globálnom meradle. Napríklad FIAT hovorí o „modelovom rade Tipo “, ktorý sa viac sústredí na crossovery. V pláne je vraj aj nové Punto. Vzhľadom na tieto nové plány bude Punto postavené na spomínanom základe PSA a môžeme očakávať aj jeho plne elektrickú verziu. Tipo je, samozrejme, hiearchicky umiestnený o niečo vyššie ako napríklad dvestoosmička od Peugeotu či Opel Corsa, preto bude pravdepodobne vyvinutý na novej platforme **(e-)VMP** od PSA. Svojpomocne vyvinutý nový FIAT 500 prežije predovšetkým ako dedičstvo z doby pred Stellantisom. Nový FIAT už opúšťa segment A. O Alfa Romeo sa nedávno hovorilo a písalo, že skutočne prinesie kompaktný model postavený na CMP . Hovorí sa tiež o kompaktnom crossoveri, menšej verzii automobilu, ktorého ochutnávku nám automobilka ponúkla v podobe konceptu Tonale . Očakáva sa, že práve koncept Tonale vyvrcholí crossoverom na báze VMP. [GALLERY id=30911]








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.