Jazdili sme na najdôležitejšom aute tohto desaťročia! Vlastniť ho zrejme budete aj vy.

Na tento moment som dlho čakal, ale teraz je to realita. Nasadám do ID.3 1ST so strednou batériou a s tzv. Performance upgrade. Tento prvok je sériovo dodávaný do uvádzacej verzie 1ST a umožňuje elektrickej novinke od Volkswagenu zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 7,3 s. Inak by to trvalo o dve sekundy dlhšie, aj keď maximálny výkon… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Na tento moment som dlho čakal, ale teraz je to realita. Nasadám do ID.3 1ST so strednou batériou a s tzv. Performance upgrade. Tento prvok je sériovo dodávaný do uvádzacej verzie 1ST a umožňuje elektrickej novinke od Volkswagenu zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 7,3 s. Inak by to trvalo o dve sekundy dlhšie, aj keď maximálny výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm majú identické aj verzie bez tohto balíčka. Človek by nepovedal, že v podlahe sú batérie. Čakal som vyšší posed, ako je to dnes už bežné pri mnohých autách, ktoré myslia na svoju elektrickú budúcnosť. **ID.3 však svoju koncepciu maskuje perfektným posedom vodiča za volantom a aj zvýšeným pontónom karosérie.** To znamená, že sa v ňom cítite ako v Golfe.
Aj prvé metre jazdy pripomínajú Golf, teda ak si odmyslíte zvuk a vibrácie motora, čakanie na reakcie škrtiacej klapky či vstrekovačov, turba, prevodovky… ID.3 sa vpred pohýna veľmi ochotne a už jemný dotyk akcelerátora premieňa na okamžitú, plynulú a energickú akceleráciu. **Ovládanie auta je jednoduché – na pedáloch máte dokonca piktogramy „Play“ a „Pause“, ak by ste náhodou boli na pochybách.** Radiacu páku nahradil volič pri volante. Stačí sadnúť, pripútať sa, zaradiť D a môžete vyraziť. Štartovať netreba. > Veľký ako Golf, obratný ako up!, priestranný ako Passat a s odpichom podobným GTI! Aj také je nové ID.3. S autom som sa zžil veľmi rýchlo. ID.3 má vynikajúce riadenie s veľmi príjemne nakalibrovaným posilňovačom. Nie je príliš rýchle, kladie jemný odpor, ktorý sa zväčšuje lineárne s tým, ako zaťažujete prácou predné pneumatiky. Odhlučnenie auta je na špičkovej úrovni aj medzi elektromobilmi. **Žiaden zvuk nevyniká nad iné. Aerodynamika, odvaľovanie pneumatík a práca tlmičov sa zlejú do jednej utlmenej úrovne kdesi v pozadí.** Čoskoro si však väčšinu mojej pozornosti vyslúžil podvozok. Ten je fantastický. Moje auto nebolo vybavené adaptívnymi tlmičmi, ale ani raz som po nich nezatúžil. Aj so základnými pasívnymi tlmičmi totiž fantasticky žehlí nerovnosti. Auto je vďaka svojmu nízkemu ťažisku zároveň mimoriadne stabilné a v zákrutách sa nenakláňa. Vynikajúci podvozok odhalil jedinú výraznú slabinu auta, a tou sú ekologické pneumatiky. Ich schopnosti končia ďaleko pred tým, než by sa ID.3 čo i len v náznakoch trápilo, takže som počas testu zažil pár prekvapivých momentov nedotáčavosti, pritom auto by zvládlo oveľa viac. Asi by som obetoval pár kilometrov dojazdu a investoval do slušných pneumatík. Stálo by to za to. Keď už spomínam dojazd – ubúdalo z neho presne podľa porcie prejazdených kilometrov. Môžete sa teda spoľahnúť na údaje palubného počítača. Nezáleží pritom až tak od štýlu jazdy, pretože ID.3 je schopné slušnej rekuperácie.
**Práve rekuperácia je na ID.3 asi najzaujímavejšia**. Ak si zvolíte funkciu ekologického asistenta, bude ID.3 rekuperovať brzdnú energiu inteligentne. To znamená, že keď na okreske zložíte nohu z plynu, bude plachtiť. Ak však začnete takto dobiehať iné auto, ID.3 začne automaticky brzdiť motorom a dobíjať tak batérie. To isté platí, ak sa blížite k začiatku obce alebo k rýchlostnému obmedzeniu. Funguje to vynikajúco. Najväčšia zábava je aj tak pružné zrýchlenie z 50 km/h na konci obce. Výkon elektromotora vás razantne hodí do sedadla a vy doslova zmiznete všetkému, čo išlo za vami. Teda, ak to nebol ďalší elektromobil.
Volkswagen ID.3 sa po našom prvom zoznámení zapísal medzi autá, na ktoré sa vyslovene teším na domáci test. Slušný dojazd, vynikajúce jazdné vlastnosti a originálne riešenia z neho robia auto, pri ktorom by som zabudol na akúkoľvek „elektronervozitu“ a užíval by som si ticho a ten skvelý výkon. **Na ID.3 sme čakali dlho, ale vyzerá to tak, že čakanie sa oplatilo.** #### KOMPLETNÝ TEST UŽ V ĎALŠOM ČÍSLE AMŠ 10/2020




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.