Jazdili sme na najdôležitejšom aute tohto desaťročia! Vlastniť ho zrejme budete aj vy.

Na tento moment som dlho čakal, ale teraz je to realita. Nasadám do ID.3 1ST so strednou batériou a s tzv. Performance upgrade. Tento prvok je sériovo dodávaný do uvádzacej verzie 1ST a umožňuje elektrickej novinke od Volkswagenu zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 7,3 s. Inak by to trvalo o dve sekundy… Prečítať celé
Vydané Text: 

Na tento moment som dlho čakal, ale teraz je to realita. Nasadám do ID.3 1ST so strednou batériou a s tzv. Performance upgrade. Tento prvok je sériovo dodávaný do uvádzacej verzie 1ST a umožňuje elektrickej novinke od Volkswagenu zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 7,3 s. Inak by to trvalo o dve sekundy dlhšie, aj keď maximálny výkon 150 kW a krútiaci moment 310 Nm majú identické aj verzie bez tohto balíčka. Človek by nepovedal, že v podlahe sú batérie. Čakal som vyšší posed, ako je to dnes už bežné pri mnohých autách, ktoré myslia na svoju elektrickú budúcnosť. **ID.3 však svoju koncepciu maskuje perfektným posedom vodiča za volantom a aj zvýšeným pontónom karosérie.** To znamená, že sa v ňom cítite ako v Golfe.
Aj prvé metre jazdy pripomínajú Golf, teda ak si odmyslíte zvuk a vibrácie motora, čakanie na reakcie škrtiacej klapky či vstrekovačov, turba, prevodovky… ID.3 sa vpred pohýna veľmi ochotne a už jemný dotyk akcelerátora premieňa na okamžitú, plynulú a energickú akceleráciu. **Ovládanie auta je jednoduché – na pedáloch máte dokonca piktogramy „Play“ a „Pause“, ak by ste náhodou boli na pochybách.** Radiacu páku nahradil volič pri volante. Stačí sadnúť, pripútať sa, zaradiť D a môžete vyraziť. Štartovať netreba. > Veľký ako Golf, obratný ako up!, priestranný ako Passat a s odpichom podobným GTI! Aj také je nové ID.3. S autom som sa zžil veľmi rýchlo. ID.3 má vynikajúce riadenie s veľmi príjemne nakalibrovaným posilňovačom. Nie je príliš rýchle, kladie jemný odpor, ktorý sa zväčšuje lineárne s tým, ako zaťažujete prácou predné pneumatiky. Odhlučnenie auta je na špičkovej úrovni aj medzi elektromobilmi. **Žiaden zvuk nevyniká nad iné. Aerodynamika, odvaľovanie pneumatík a práca tlmičov sa zlejú do jednej utlmenej úrovne kdesi v pozadí.** Čoskoro si však väčšinu mojej pozornosti vyslúžil podvozok. Ten je fantastický. Moje auto nebolo vybavené adaptívnymi tlmičmi, ale ani raz som po nich nezatúžil. Aj so základnými pasívnymi tlmičmi totiž fantasticky žehlí nerovnosti. Auto je vďaka svojmu nízkemu ťažisku zároveň mimoriadne stabilné a v zákrutách sa nenakláňa. Vynikajúci podvozok odhalil jedinú výraznú slabinu auta, a tou sú ekologické pneumatiky. Ich schopnosti končia ďaleko pred tým, než by sa ID.3 čo i len v náznakoch trápilo, takže som počas testu zažil pár prekvapivých momentov nedotáčavosti, pritom auto by zvládlo oveľa viac. Asi by som obetoval pár kilometrov dojazdu a investoval do slušných pneumatík. Stálo by to za to. Keď už spomínam dojazd – ubúdalo z neho presne podľa porcie prejazdených kilometrov. Môžete sa teda spoľahnúť na údaje palubného počítača. Nezáleží pritom až tak od štýlu jazdy, pretože ID.3 je schopné slušnej rekuperácie.
**Práve rekuperácia je na ID.3 asi najzaujímavejšia**. Ak si zvolíte funkciu ekologického asistenta, bude ID.3 rekuperovať brzdnú energiu inteligentne. To znamená, že keď na okreske zložíte nohu z plynu, bude plachtiť. Ak však začnete takto dobiehať iné auto, ID.3 začne automaticky brzdiť motorom a dobíjať tak batérie. To isté platí, ak sa blížite k začiatku obce alebo k rýchlostnému obmedzeniu. Funguje to vynikajúco. Najväčšia zábava je aj tak pružné zrýchlenie z 50 km/h na konci obce. Výkon elektromotora vás razantne hodí do sedadla a vy doslova zmiznete všetkému, čo išlo za vami. Teda, ak to nebol ďalší elektromobil.
Volkswagen ID.3 sa po našom prvom zoznámení zapísal medzi autá, na ktoré sa vyslovene teším na domáci test. Slušný dojazd, vynikajúce jazdné vlastnosti a originálne riešenia z neho robia auto, pri ktorom by som zabudol na akúkoľvek „elektronervozitu“ a užíval by som si ticho a ten skvelý výkon. **Na ID.3 sme čakali dlho, ale vyzerá to tak, že čakanie sa oplatilo.** #### KOMPLETNÝ TEST UŽ V ĎALŠOM ČÍSLE AMŠ 10/2020




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023