Zahadzujete účtenky po tankovaní? Nerobte to, poučte sa na chybách iných

Odkladanie bločkov po tankovaní palivá má zmysel nielen pre firmy, ktoré si tieto položky dávajú do nákladov.
Vydané  Text: 

Blok, bloček, účtenka. Dostanete ich po každom nákupe, vrátane toho na čerpacej stanici. Odkladať si ich má zmysel pre živnostníkov a firmy, ktoré si prevádzku vozidla účtujú do nákladov, ale aj pre ostatných ľudí. Situácie, keď [čerpacia stanica z akéhokoľvek dôvodu popletie palivá](https://www.autoviny.sk/novinky/117659/cerpacia-stanica-vymenila-benzin-za-naftu-znicila-tym-niekolko-aut-zakaznikov), sú výnimočné. Rovnako výnimočné sú situácie, keď je palivo znehodnotené a motoristi si tak jeho tankovaním poškodia motor. Nemožno ale ignorovať skutočnosť, že sa takéto veci vo svete z času na čas dejú a nikdy **nevieme, či ten ďalší prípad nenastane práve na mieste, kde sme dopĺňali palivá my**. Nech už by sa jednalo o natankovanie nesprávneho paliva z dôvodu nesprávneho označenia čerpacou stanicou alebo o poškodenie motora v dôsledku znehodnotného paliva, jedným zo spôsobov dokazovania pochybenia čerpacej stanice je blok od nákupu tohto paliva. Preto by ste bločky za tankovanie nemali hneď vyhadzovať do koša, ale radšej si ich uchovať po dobu aspoň niekoľkých dní niekde v odkladacom priestore auta či v peňaženke. V prípade podobného ojedinelého incidentu sa vám bude ľahšie dokazovať, že ste skutočne obeťou a vyhnete sa prípadným sporom, či ste naozaj tankovali na inkriminovanej čerpacej stanici. Na podkladničnom bloku je okrem dátumu a miesta nákupu aj presný čas. **VIDEOTESTY AMŠ** ### Čo robiť, keď natankujete nesprávne palivo? Keď do auta natankujete naftu namiesto benzínu alebo benzín namiesto nafty, nič nie je stratené. Dôležité je neštartovať motor a postarať sa o to, aby sa čo najskôr dostalo do servisu. Tam vypustia a prečistia nádrž – keď sa nesprávne palivo nedostalo „hlbšie“, po tomto úkone skrátka natankujete správne palivo, naštartujete motor a idete ďalej. Ak ste po natankovaní nesprávneho paliva motor chceli naštartovať, pravdepodobne sa vám to nepodarilo. Nafta by sa nemala vznietiť vplyvom zážihu elektrickou iskrou, benzín by sa zasa nemal vznietiť vplyvom tepla a tlaku. Avšak už len snaha o naštartovanie spôsobí, že sa palivo dostane hlbšie do útrob pohonného systému a začne spôsobovať škody. V takomto prípade je nevyhnutné motor vypnúť a opäť kontaktovať servis, kde vám povedia, čo sa ešte dá zachrániť. V lepšom prípade sa všetko prečistí a motor pôjde, v horšom prípade budete musieť vymeniť celé časti motora. Najhoršie je, že vo chvíli, keď vám po nevedomom natankovaní nesprávneho paliva nenaštartuje motor, nemáte šancu zistiť, o aký problém ide. Keď je chyba na strane čerpacej stanice, zistíte to zrejme až pri kontrole auta v servise. Preto by ste si mali vždy nechávať pokladničný blok, aby ste v takejto situácii mali šancu riešiť aspoň dôsledky problému.

Slovnaft: Väčšina áut je plne kompatibilných s benzínom E10, v zahraničí je štandardom

Uvedenie benzínu so štandardizovaným desaťpercentným podielom biozložiek sprevádzala emotívna verejná diskusia, stačilo však zopár dní a všetko sa zmenilo.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.