Advertisement

Advertisement

Toyota minulý rok v Európe využívala elektrinu len z obnoviteľných zdrojov

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) v roku 2019 vo všetkých svojich európskych prevádzkach a zariadeniach využívala elektrinu vyrábanú na 100 percent z obnoviteľných zdrojov. Celková spotreba všetkých týchto prevádzok dosiahla približne 500 GWh. V priemere za všetkých 28 krajín EÚ, čo predstavuje 2,3 MWh energie na jedno vyrobené vozidlo, spotrebovala Toyota na jedno vozidlo o 48 % menej energie.
Vydané  Text: 


Advertisement
Európske prevádzky automobilky Toyota zahŕňajú deväť výrobných závodov, 14 centrálnych skladov náhradných dielov, 7 logistických centier pre vozidlá, 29 národných marketingových a obchodných spoločností (NMSC), riaditeľstvo TME a príslušné filiálky alebo aj technické centrum Toyota. „Prechod na spotrebu elektriny výhradne z obnoviteľných zdrojov v rámci všetkých našich európskych prevádzok je významným krokom na ceste k splneniu nášho plánu Environmental Challenge 2050. Vďaka predajným úspechom našich vozidiel s hybridným pohonom sme na dobrej ceste splniť naše európske emisné limity CO2 pre nové vozidlá. Čo sa týka životného prostredia, náš prístup je komplexný a snaží sa presiahnuť rámec samotných emisií vozidiel,“ uviedol Johan van Zyl, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe. Obmedzenie uhlíkovej stopy zo spotrebovanej elektriny na nulu ide ruka v ruke so snahami Toyoty znižovať celkovú spotrebu elektriny naprieč všetkými prevádzkami. Napríklad vo výrobných závodoch sa od roku 2013 podarilo znížiť spotrebu energie na jedno vyrobené vozidlo o 18 percent. ### Toyota sa zaoberá ekológiou už od 60. rokov minulého storočia Ekologická udržateľnosť bola pre Toyotu vždy veľmi dôležitá. Otázky ochrany životného prostredia rieši najvyšší manažment Toyoty už od roku 1963, keď bol zriadený Výbor pre ochranu životného prostredia. Okrem toho, od roku 1973 spoločnosť propaguje ekologickú tematiku medzi vlastnými zamestnancami prostredníctvom tzv. „Mesiaca za životné prostredie“. V roku 1992 firma zaviedla päťročné akčné plány s cieľom znižovať svoj ekologický vplyv a chrániť cenné zdroje našej planéty; nielen znižovaním vplyvu automobilov na životné prostredie, ale aj zameraním sa na všetky súvisiace činnosti. V roku 2015 bol vyhlásený strategický plán [Toyota Environmental Challenge 2050](https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/feel/environment/environmental-challenge-2050). Zahŕňa 6 výziev a predstavuje nový základ dlhodobej stratégie Toyoty, pokrývajúci najdôležitejšie oblasti vplyvu uvedenej spoločnosti na životné prostredie. Splnenie úlohy spotrebúvať 100 % elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov prispieva k dosiahnutiu firemného cieľa v rámci Výzvy č. 2: Nulové emisie CO2 naprieč celým životným cyklom a Výzvy č. 3: Nulové emisie CO2 výrobných závodov, ktorých zmyslom je eliminovať emisie CO2 v rámci celého životného cyklu vozidla vrátane podporných činností a výrobných závodov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.