Maximálna rýchlosť na diaľnici sa zvýši na 140 km/h. Má to však jeden háčik!

Moderné autá sú nielen oveľa bezpečnejšie, ale aj plné asistenčných systémov. Za posledné roky sa navyše výrazne zlepšili ich jazdné vlastnosti aj kvalita spracovania, čo sa odzrkadľuje najmä pri cestovaní vyššou rýchlosťou. **Maximálna rýchlosť na diaľnici už dnes nerobí problémy žiadnemu autu, a preto vítame návrh ministerstva dopravy týkajúci sa zvýšenia povoleného limitu na 140 km/h.** Táto zmena… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Moderné autá sú nielen oveľa bezpečnejšie, ale aj plné asistenčných systémov. Za posledné roky sa navyše výrazne zlepšili ich jazdné vlastnosti aj kvalita spracovania, čo sa odzrkadľuje najmä pri cestovaní vyššou rýchlosťou. **Maximálna rýchlosť na diaľnici už dnes nerobí problémy žiadnemu autu, a preto vítame návrh ministerstva dopravy týkajúci sa zvýšenia povoleného limitu na 140 km/h.** Táto zmena však nebude celoplošná. Osadené značky s hodnotou 140 km/h uvidíme len dočasne na úseku D1 Poprad východ – Beharovce. Počas nasledujúceho obdobia bude ministerstvo navyše skúmať správanie sa vodičov na danom úseku. **To v preklade znamená, že ak v najbližších mesiacoch polícia zaznamená väčší počet nehôd či porušení dopravných predpisov ako pred zvýšením rýchlosti, ministerstvo návrh trvalého navýšenia maximálnej povolenej rýchlosti zahodí do koša.** „Tak, ako som sľúbil, vyskúšame, či je možné zvýšiť najvyššiu dovolenú rýchlosť na bezpečnostne vyhovujúcich úsekoch diaľnic. Celkovo 38 kilometrov dlhý úsek diaľnice D1 pri Poprade spĺňa na to všetky stavebné, technické a bezpečnostné predpoklady. Teraz bude závisieť od správania sa vodičov, či a odkedy bude možné povoliť vyššiu rýchlosť na D1 pod Tatrami natrvalo,“ uviedol minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd). **Už čoskoro začne Národná diaľničná spoločnosť osádzať nové dopravné značky tak, aby boli pripravení na zvýšenie rýchlosti už od 1. októbra 2019.** Pôvodne sa uvažovalo, že zvýšenie rýchlostného limitu sa dotkne aj úseku medzi Trnavou a Trenčínom, avšak kvôli zvýšenej hustote premávky medzi týmito mestami, dopravná polícia neodporučila zmenu rýchlosti. „Na ďalšom vybranom diaľničnom úseku Prešov – Košice sa uskutočňujú stavebné práce súvisiace so stavbou Budimír – Bidovce. O tom, či bude možné po niektorých úsekoch našich diaľnic jazdiť v budúcnosti rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu, bude možné uvažovať až po dôkladnom preskúmaní správania sa vodičov a odbornej diskusii s políciou,“ dodala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.