Porovnali sme Kamiq so Scalou. Toto by vás malo zaujímať!

Na najmenší crossover automobilky Škoda už v redakcii netrpezlivo čakáme a nedávno vyšli na povrch oficiálne technické údaje nového modelu. Ako už všetci vieme, **nový Kamiq je postavený na základoch hatchbacku Scala a rovnakú majú nielen techniku, ale aj interiér.** Napriek tomu sme našli niekoľko rozdielov, ktoré by vás mohli zaujímať. Slováci sú totiž posadnutí skúmaním batožinového priestoru,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Na najmenší crossover automobilky Škoda už v redakcii netrpezlivo čakáme a nedávno vyšli na povrch oficiálne technické údaje nového modelu. Ako už všetci vieme, **nový Kamiq je postavený na základoch hatchbacku Scala a rovnakú majú nielen techniku, ale aj interiér.** Napriek tomu sme našli niekoľko rozdielov, ktoré by vás mohli zaujímať. Slováci sú totiž posadnutí skúmaním batožinového priestoru, konkrétne jeho objemu. **V tomto ohľade má Kamiq o niečo menší batožinový priestor ako Scala, a to až o 67 litrov v základnom usporiadaní.** V prípade sklopených zadných operadiel je rozdiel vo veľkosti kufra o niečo menej dramatický, maximálny objem batožinového priestoru má Scala väčší už len o 15 litrov.
Rozdiely však pokračujú aj pri pohľade na iné parametre. **Exteriér nového crossovera je v porovnaní so Scalou o 121 mm kratší, no disponuje zvýšenou svetlou výškou o 3 až 4 cm v závislosti od verzie.** Samotná šírka a rázvor sa takmer nezmenila. Napriek tomu, že Scala aj Kamiq používajú rovnaké pohonné jednotky aj prevodovky, tabuľky uvádzajú rozdiel v dynamike aj v maximálnej rýchlosti. Môže za to najmä a rozdielny tvar karosérie. **Kým aerodynamickejšia Scala sa s motorom 1.0 TSI (85 kW) vie rozbehnúť až na 201 km/h a stovku zvládne za 9,8 sekundy, maximálna rýchlosť modelu Kamiq sa zastavila na 194 km/h, pričom o jednu desatinu horšie má byť aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.