Porovnali sme Kamiq so Scalou. Toto by vás malo zaujímať!

Na najmenší crossover automobilky Škoda už v redakcii netrpezlivo čakáme a nedávno vyšli na povrch oficiálne technické údaje nového modelu. Ako už všetci vieme, **nový Kamiq je postavený na základoch hatchbacku Scala a rovnakú majú nielen techniku, ale aj interiér.** Napriek tomu sme našli niekoľko rozdielov, ktoré by vás mohli zaujímať. Slováci sú totiž posadnutí skúmaním batožinového priestoru,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Na najmenší crossover automobilky Škoda už v redakcii netrpezlivo čakáme a nedávno vyšli na povrch oficiálne technické údaje nového modelu. Ako už všetci vieme, **nový Kamiq je postavený na základoch hatchbacku Scala a rovnakú majú nielen techniku, ale aj interiér.** Napriek tomu sme našli niekoľko rozdielov, ktoré by vás mohli zaujímať. Slováci sú totiž posadnutí skúmaním batožinového priestoru, konkrétne jeho objemu. **V tomto ohľade má Kamiq o niečo menší batožinový priestor ako Scala, a to až o 67 litrov v základnom usporiadaní.** V prípade sklopených zadných operadiel je rozdiel vo veľkosti kufra o niečo menej dramatický, maximálny objem batožinového priestoru má Scala väčší už len o 15 litrov.
Rozdiely však pokračujú aj pri pohľade na iné parametre. **Exteriér nového crossovera je v porovnaní so Scalou o 121 mm kratší, no disponuje zvýšenou svetlou výškou o 3 až 4 cm v závislosti od verzie.** Samotná šírka a rázvor sa takmer nezmenila. Napriek tomu, že Scala aj Kamiq používajú rovnaké pohonné jednotky aj prevodovky, tabuľky uvádzajú rozdiel v dynamike aj v maximálnej rýchlosti. Môže za to najmä a rozdielny tvar karosérie. **Kým aerodynamickejšia Scala sa s motorom 1.0 TSI (85 kW) vie rozbehnúť až na 201 km/h a stovku zvládne za 9,8 sekundy, maximálna rýchlosť modelu Kamiq sa zastavila na 194 km/h, pričom o jednu desatinu horšie má byť aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.