Prečo pri výmene skla v servise najazdia aj 30 kilometrov?
Za na prvý pohľad nezmyselné jazdenie servisovaným autom môže nová metodika.
Vydané Text: Erik Stríž
Takto vyzerajú kamery a senzory, ktoré sa starajú o bezpečnejšiu jazdu. Tmavé kruhové sklíčko chrániace senzor tempomatu je údajne nepriestreľné.
Napriek tomu, že toto nastavenie funguje na viacmenej rovnakom princípe u všetkých značiek áut, spôsob jeho prevedenia sa líši.
Štandardom je statická kalibrácia priamo v servise, kedy sa oproti autu s pomocou lasera postaví špeciálna tabuľa. Platí to napríklad pre autá japonských značiek, ale také BMW a Volvo si vyžadujú dynamickú kalibráciu, ktorá vyžaduje približne 30 kilometrov jazdy. Jedná sa o technicky náročný úkon, pretože vyžaduje prakticky dokonalé cesty s precíznym značením a regulovateľnú premávku v okolí kalibrovaného vozidla. BMW vyžaduje aj to, aby išli autá oproti, pretože jeho asistenčné systémy sledujú aj to, čo sa deje mimo vlastného pruhu.
Volkswagen ako koncern má takisto vlastné metodiky. Vyžaduje, aby sa nastavenie vykonalo nie s ohľadom na stredovú os vozidla, ale na os jazdy. V praxi to znamená, že auto musí stáť na plošine, na ktorej je možný pohyb predných i zadných kolies, pričom servisný technik sleduje práve správanie zadnej nápravy.
Technici v servisoch majú takúto bedňu s rôznymi rozpoznávacími štítmi pre rôzne značky áut.
Bezpečnosť, BMW, Bosch, Erik Stríž, Kalibracia Bezpecnostnych Systemov, Oprava, Poradňa, Servis, Str, Téma, Volkswagen, Volvo
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia