Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie
Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.
Vydané Text:
Na tomto aute sa mi už na prvý pohľad páčil jeho charakter, športová línia a vypracovanie interiéru. Vedel som, že má v sebe prvotriednu hybridnú technológiu. Ale úprimne, predsa len som trošku čakal, ako sa to jeho vnútro „vyvŕbi“. A dnes musím povedať, že je to auto, do ktorého som sa absolútne zamiloval. **Čomu môže Lexus vďačiť za tento pocit?**
Mám veľmi rád svižnú jazdu. A Lexus ES je s režimom Sport S alebo dokonca Sport S+ úplný drak. Ale aj pri mode ekologickej jazdy, ktorá je dnes veľmi trendy a žiaduca, teda aj počas bežného, každodenného používania, to auto jednoducho ide. Tento model krásne ukazuje, ako 2,5-litrový, naozaj vychytaný agregát od Lexusu, zasadený do hybridného pohonu, dokáže jazdiť neskutočne živo a pritom úsporne, vďaka elektrike úplne ticho, a čo treba zdôrazniť – mimoriadne kultivovane. Práve kultúra chodu tohto auta je jeden z hlavných momentov, ktoré by som vypichol. Radenie z jednotlivých stupňov bez toho, aby to človek akokoľvek cítil, je veľmi významné plus. Naozaj som totálne zamilovaný. A je to vďaka všetkým zložkám – estetike vonkajšej, vnútornej, jazdným vlastnostiam, kultúre chodu aj dizajnu, ktorý je podľa mňa šialený. [GALLERY id=29841] **Čo hovoríte na samotný komfort pri šoférovaní v porovnaní s inými autami, s ktorými máte skúsenosti?**
Páči sa mi, aké má toto auto displeje, ktoré si môžem posúvať a prispôsobovať. Za jazdy sa aj intuitívne mení ich grafika a farba. Napr. podľa toho, aký máte zvolený režim a ako rýchlo idete. Veľmi dobre mi sedí aj veniec volantu, ktorý je pri športovejšom štýle jazdy ideálny. Jazdil som na kvantách áut, ale len málokde som sa stretol s takými sedadlami, aké má Lexus. Mám za sebou už 400 km dlhú cestu bez prestávky a keď som vyšiel z auta, môj chrbát absolútne nič nepociťoval. To je a bude pre mňa vekom čoraz dôležitejší parameter (smiech). **Pracujete dennodenne s hudbou. Ako je na tom podľa vás novinka Lexus ES, čo sa týka zábavy na palube?**
Keď sa rozhodujem pre nové auto, objednávam si najvyššiu verziu, čo sa audiosystému týka. Je to pre mňa investícia, na ktorú si potrpím. Systém Mark Levinson v mojom najnovšom aute je top, čo som kedy počul. Aj oproti iným, výborným systémom, s akými som jazdil, ako napr. Bose či Harman Kardon, je tento zvuk svetový.
Mám rád, keď ma auto učí. A Lexus to skrátka vie. Jedna vec je, že učí jazdiť úsporne. Ale pomáha aj s tým, aby ste jazdili bezpečne. Mám aj konkrétny príklad, hoci sa za to tak trochu hanbím. Toto auto ma prichytilo pri chvíli nepozornosti, keď som sa hrabal v odkladacom priečinku. Neuvedomil som si, že som sa dostal do tesnej blízkosti auta predo mnou a moje ES-ko samo zabrzdilo. Až ma myklo, ale inteligentný systém ma ušetril od nepríjemností. Za normálnych okolností by som možno aj trošičku ťukol. **A čo hovorí na nového spoločníka vaše okolie?**
Lexus ES je auto, za ktorým sa ľudia okolo vás otáčajú. Ale zároveň sa neotáčajú ako za autom, ktoré by malo nejaký „mafiánsky“ charakter, alebo pôsobilo príliš snobsky. Jednoducho je to auto, ktoré je zaujímavé, sexy, dizajnové a dá sa tušiť, že technika v ňom je naozaj dobrá. Tu mi napadá, nikdy predtým by som si nevybral auto s červeným interiérom. Nie preto, že by som si myslel, že je to škaredé či smiešne. Skrátka akosi to ku mne nešlo. Ale teraz sa vo vnútri tejto športovej verzie ES-ka cítim normálne ako doma. A každý, kto si doň sadne, urobí hneď pohyb hlavou a prechádza pohľadom všetky tie lišty, šitie, obloženie v štýle starého japonského kovania. To auto je čarovné.
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?