Nahliadnite do zákulisia výroby BMW X7: Takto vyzerá konštrukčná dokonalosť

BMW X7 sa vyrába v Južnej Karolíne v závode Spartanburg plant, teda na rovnakom mieste, odkiaľ pochádzajú aj modely X3, X4, X5 a X6 nemeckej automobilky.
Vydané  Text: 
Lídreskú pozíciu v rodine X novinka získava vďaka rozmerom s dĺžkou 5 151 mm, šírkou 2 000 mm, výškou 1 805 mm a s rázvorom 3 105 mm. Špecifickým prvkom je mimoriadne veľký znak BMW na kapote, moderné spracovanie typických bavoráckych obličiek/ľadviniek a prakticky na zem kolmá predná maska. Zadné svetlomety spája chrómová lišta známa z limuzíny BMW radu 7. Štandardne sa veľké SUV dodáva s 20-palcovými diskami, za príplatok predajcovia ponúknu 21- a 22-palcové kolesá. Fanúšikov skutočných spaľovacích motorov poteší, že X7 saponúka vždy s pohonom xDrive a radovými 6-valcovými motormi. Manuálna prevodovka, samozrejme, nepripadá do úvahy ani len náhodou. Nové BMW X7 sa štandardne dodáva so 4-zónovou klimatizáciou, na želanie aj s 5-zónovou klimatizáciou so samostatným ovládaním pre tretí rad sedadiel. Na želanie dodávaný balík Ambient Air obsahuje ionizáciu vzduchu. BMW Live Cockpit Professional s digitálnym stredovým displejom Control Display a s plne digitálnou prístrojovou doskou patrí do štandardnej výbavy. Oba displeje majú uhlopriečku 12,3 palca. Mimoriadne pútavým detailom je volič automatickej prevodovky pripomínajúci brúsený drahokam, ten sme videli už pri najnovšom BMW X5. Interiér obsahuje tri rady sedadiel, každé s vlastným polohovaním. Tri rady sedadiel sú pritom štandardom! V tejto 7-miestnej verzii sa dajú sedadlá posúvať v rozsahu 14,5 centimetra. Vodič si hneď od začiatku predaja nového modelu BMW X7 môže upraviť svoje vozidlo podľa vlastného vkusu aj prvkami z ponuky exkluzívnych prvkov obsiahnutých v ponuke BMW Individual. BMW X7 zatiaľ na stránke slovenského importéra nemá uvedenú cenovku. [GALLERY id=29424] ## Modely BMW X7 dostupné pri začiatku predaja v Európe Technológia benzínových motorov BMW TwinPower Turbo obsahuje prepĺňanie, vstrekovanie paliva High Precision Injection, plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a ovládanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Medzi technológiami pre naftové motory sa nachádzajú prvky ako prepĺňanie a priame vstrekovanie common-rail s piezo vstrekovačmi. Všetky motory posielajú svoj výkon do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Všetky motory nového modelu BMW X7 požiadavky emisnej normy Euro 6d-TEMP. Automobil ponúkne úplne novú generáciu pohonu všetkých štyroch kolies xDrive, spolupracuje s dynamickým ovládaním stability Dynamic Stability Control (DSC) a v prípade, že si to aktuálne podmienky nevyžadujú, môže všetko výkon smerovať iba na zadné kolesá, čo zníži spotrebu paliva. Súčasťou štandardnej výbavy modelu BMW X7 M50d je aj zadný diferenciál M Sport a v spojení s balíkom Off-Road modelu BMW X7 xDrive50i dopĺňajú športové vlastnosti pohonného reťazca.
### BMW X7 xDrive40i: **Benzínový radový 6-valcový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,1 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 9,0 – 8,7 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 205 – 198 g/km,
Emisná norma: EU6d-TEMP.

### BMW X7 xDrive30d: **Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 7,0 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 227 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 6,8 – 6,5 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 178 – 171 g/km,
Emisná norma: EU6d-TEMP.

### BMW X7 M50d: **Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,4 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 7,4 – 7,0 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 193 – 185 g/km,
Emisná norma: EU6d-TEMP.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.