Šéf VW ostro skritizoval EÚ pre jej emisné normy

Spravodlivý hnev na bruselský diktát alebo rozumné zhodnotenie blízkej budúcnosti? Vyjadrenia šéfa VW obsahujú oboje, správnou cestou bude dialóg a nachádzanie kompromisov, nie autoritárske populistické nariadenia.
Vydané  Text: 
Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)
* Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW od apríla tohto roku, nahradil Matthiasa Müllera; * okrem riadenia koncernu dohliada aj na vývoj nových modelov a technológií; * kritizuje stále náročnejšie emisné normy z dielne EÚ; * predpovedá výrazne negatívny scenár ako dôsledok týchto opatrení; Nové nariadenia Európskej únie o znižovaní emisií dopravy do roku 2030 sú natoľko drastické a zásadné, že negatívne ovplyvnia nielen nemecké automobilky, ale aj mestá, ktoré sú od výroby automobilov závislé. Tvrdí to Herbert Diess, generálny riaditeľ koncernu Volkswagen, pričom európske obmedzenia kladie do súvislosti s ohrozením až stoviek tisíc domácich pracovných miest a, paradoxne, zvýšením emisií oxidu uhličitého. Dôvod je jednoduchý. Diess vo svojom vyjadrení, ktoré postupne zdieľajú všetky významné motoristické magazíny, hovorí o zásadnej zmene štruktúry portfólia spoločnosti Volkswagen. Aby firma spĺňala moderné nároky na emisné normy, bude musieť do roku 2030 predávať až 30 percent elektromobilov. Ide o mimoriadne vysoké číslo, v praxi fakticky nereálne.
Diess okrem toho pripomína, že na starom kontinente sa dodnes na výrobu elektrickej energie využívajú zastaralé procesy – spaľovanie fosílnych palív. Elektromobily by mali po ich plánovanom rozšírení predstavovať významnú časť spotreby elektrickej energie, takže uhlíková stopa elektromobilov by mohla byť podľa niektorých odhadov ešte vyššia ako u konvenčných vozidiel so spaľovacím motorom. Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen okrem toho stavia nové nariadenia do negatívnej súvislosti aj s pracovnými miestami. Pripomína mestá ako Detroit či Turín a dodáva, že zatiaľ čo priemerný spaľovací motor sa skladá z asi 1 200 dielov, ten elektrický iba z 200. To znamená, že automobilky nebudú potrebovať toľko času a ľudskej pracovnej sily na výrobu motorov, čo sa premietne do zamestnanosti a v konečnom dôsledku aj ekonomiky krajín. Nehovoriac o tom, že výrobu akumulátorov by musel Volkswagen presunúť do zámoria. Iba v Nemecku by regulácie emisií mohli negatívne ovplyvniť až 600-tisíc zamestnancov. O dopade na slovenskú zamestnanosť a ekonomiku, ktoré sú od zahraničných automobiliek priamo závislé, nechceme ani len špekulovať. Tvrdé slová riaditeľa koncernu ďalej pripomínajú, že súčasné nemecké automobilky majú asi iba 50-percentnú šancu na prežitie nasledovných dekád, ak nezačnú s významnou transformáciou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.