Nový Lexus ES príde na Slovensko! Má šancu konkurovať Mercedesu-Benz triedy E?
Skalní fanúšikovia Lexusu si to možno už všimli. Aj u nás sa objavil v ponuke nový model japonského výrobcu – rodinná limuzína ES. Na európsky trh sa dostáva siedma generácia najpredávanejšieho sedanu značky v USA. Je súčasne prvým modelom značky na novej platforme s množstvom inovatívnych technológií.
Vydané Text: Tlačový servis
**Nová platforma**
Základom sa stala nová platforma GA-K – ekvivalent platformy GA-L, využívanej v limuzíne LS a kupé LC – určená pre vozidlá s pohonom prednej nápravy. Vyznačuje sa vysokou torznou tuhosťou, získanou pri nízkej hmotnosti použitím vysokopevnej ocele, zdokonalenej technológii spájania prvkov a starostlivo navrhnutej štruktúre. Rôzne vylepšenia, ako napríklad nová viacprvková zadná náprava, elektrický posilňovač riadenia upevnený na hrebeni riadenia a výstuž v tvare V za zadnými sedadlami, poskytli konštruktérom dostatočnú flexibilitu, aby mohli model precízne vyladiť.
Šéf testovacích jazdcov Yosihaki poznamenáva: ,,Chceli sme, aby vodič cítil, že má nad vozidlom úplnú kontrolu. Aj to je istý druh komfortu, ktorý presahuje pohodlnú jazdu.”
V záujme ešte lepšej dynamiky budú vozidlá vo verzii F Sport dostupné so systémom aktívneho zavesenia kolies s regulovateľnými tlmičmi AVS (Adaptive Variable Suspension) – podobným aké boli použité v športovom kupé LC. Vozidlo vybavené takýmto systémom má na každom kolese tlmiče so 650 možnými úrovňami tlmenia, čo zaručuje dokonalú kontrolu na každom cestnom povrchu. Výber dostupných jazdných režimov vo verziách F Sport bol rozšírený o režim Sport+, v ktorom sa využívajú tie najcitlivejšie nastavenia motora, prevodovky a zavesenia kolies. Model ES 350 F je navyše vybavený systémom vyladenia zvuku motora.
**Hybrid štvrtej generácie**
Lexus ES 300h je vybavený novou štvrtou generáciou hybridného pohonného systému s celkovým výkonom 218 k/160 kW, ktorá sa vyznačuje lepšou dynamikou, nižšou spotrebou paliva a emisií škodlivých látok. Úplne nový 2,5-litrový motor využíva technológiu rýchleho spaľovania, čím dosahuje jednu z najvyšších tepelných účinností medzi motormi montovanými do sériovo vyrábaných vozidiel. Postarali sa o to priame sacie kanály, zväčšené uhly ventilov a laserom navarené sedlá ventilov. K účinnosti spaľovania prispievajú aj olejové čerpadlo s variabilnou kapacitou, viacotvorové vstrekovače, VVT-IE a variabilný chladiaci systém. Okrem vyššieho výkonu a krútiaceho momentu ponúka model ES aj novú prevodovku s menšími rozmermi a nižším odporom.
Zmeny neobišli ani elektromotor, ktorý je kompaktnejší a čerpá energiu z nikel-metal hydridového akumulátora. Klasickú batériu NiMH sa podarilo zmenšiť a je ukrytá pod zadnými sedadlami, čím sa rozšíril batožinový priestor.
Toto všetko naznačuje, že nový Lexus ES si získa v ponuke spoločnosti silnú pozíciu a môže zopakovať úspech, aký zaznamenal v Spojených Štátoch.