SEAT sa snaží zlepšovať zrak, sluch, čuch a hmat svojich pracovníkov. Chce dosiahnuť lepšie odhaľovanie nedostatkov kvality

Môže automobilka ovplyvňovať schopnosti svojich zamestnancov a vychovávať z nich „superkvalitárov“? SEATu sa to darí, sleduje tým zvýšenie kvality výstupnej kontroly vlastných áut ešte vo výrobe.
Vydané Text: 

SEAT využíva pri svojich výrobných procesoch aj virtuálnu realitu (ilustračné foto od SEATu)


Pracovníci automobilky SEAT každý deň skontrolú až 2300 nových kusov automobilov. Každé jedno auto, ktoré prešlo výrobným procesom, sa vo finále podrobuje 8-minútovej dôsledne naplánovanej kontrole, aby sa odhalili prípadné nedostatky na karosérií, na spojoch, v interiéri na čalúnení a vôbec všetkom, čím je auto tvorené. Pracovníci musia vedieť dokonca aj rozpoznať najmenšie odchýlky vo vôni kože, do ktorej sú čalúnené sedadlá.

Podľa Álvara Niña zo SEATu sa síce vo výrobe používa 2-tisíc robotov v karosárni a ďalších 125 montážnych plne autonómnych robotov v montážnych halách, ľudský prvok je však nenahraditeľný. Vo výrobnom závode Martorell pracuje 7000 zamestnancov a každý z nich je pre plynulý beh výroby nevyhnutný.

Na detailoch záleží vždy, bez ohľadu na to, či si kupujete auto za 30-tisíc alebo 13-tisíc eur. Podľa SEATu majú schopnosť rozpoznávať aj najmenšie nedostatky práve ľudia a investuje do ich vzdelávania veľa úsilia.


„Ľudia sú schopní rozlíšiť vyše 10-tisíc rozličných pachov, počuť zvuk s frekvenciou od 20 do 20 000 Hz a rozlíšiť milióny farieb. Hoci zmysly sú rodenou danosťou všetkých ľudí, je potrebné ich trénovať aby mohli registrovať maximum. Oddelenie kvality značky SEAT vytvorilo senzorické tréningové centrum, v ktorom zamestnanci dostávajú špeciálny tréning, zostrujúci ich zrak, hmat, sluch a čuch. Títo špecialisti budú zodpovední na finálnu inšpekciu vozidiel pred opustením výrobného závodu a cestou k zákazníkovi.“ uvádza sa v tlačovej správe od výrobcu.

Orientácia na detaily, pozorovacie schopnosti, perfekcionizmus a precíznosť sú vlastnosti, ktoré podľa učiteľa kurzov Álvara Niña charakterizujú týchto expertov. Po tréningu sú schopní odhaliť odchýlky o 1 milimeter alebo jemné farebné variácie, ktoré je ťažké vidieť na prvý pohľad.

SEAT si aj takto vychováva špičkových odborníkov s takmer nadľudskými schopnosťami. Preto „takmer“, pretože sa stále pohybujú v rovine ľudských schopností, ale prekonávajú priemer.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



FOTOGALÉRIA

V Bratislave dnes odštartovala výroba nového Superbu, pozrite sa do zákulisia výroby závode VW Slovakia

  • Nový Superb Combi sa vyrába súčasne s VW Passat Combi, neskôr sa do programu produkcie pridá aj Superb vo verzii liftback.

     Závod Volkswagen Slovakia sa pre spustenie výroby dôležitých modelov výrazne modernizoval, investícia do projektu Beta+ obnáša stovky miliónov eur. V rámci prípravy na sériovú produkciu sa vyrobilo až do dvetisíc kusov nového Superbu Combi.
  • Nabitá ponuka

    Slovenský Mercedes prišiel s neodolateľnou ponukou. Do ceny elektromobilov zahrnul nabíjací kredit, poistenie, financovanie aj nabíjací set

  • Poistenie na 2 roky, flexibilný systém nabíjania Pro, kredit na nabíjanie, predĺženú záruku na 6 rokov alebo do 90 000 km a zvýhodnené financovanie sú teraz v cene každého avizovaného elektromobilu.

     Kredit na nabíjanie je až do 6000 eur! Ponuka platí pre vozidlá k priamemu odberu, aj pre vozidlá zadané do výroby, dodané do 31. 12. 2023.