Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu
ROZHOVOR: Barboru Rakovskú asi nie je potrebné zvlášť predstavovať. Sympatická moderátorka sa stala ambasádorkou mestského esúvečka Hyundai Kona, avšak my sme sa jej pýtali aj na to, aké bolo jej vôbec prvé auto a či sa jej viac pozdáva nafta alebo benzín.
Vydané Text: Erik Stríž
Barbora, aké bolo vaše prvé auto, aký ste k nemu mali vzťah, prípadne v čom vás vedelo nahnevať?
Moje prvé autíčko bolo malé, ale ako zvyknem hovoriť, všetko sa do neho zmestilo. Bolo to v roku 2008 a bola to Toyota Yaris. Keď tak nad tým rozmýšľam, bolo to asi jedinýkrát, keď som nemala auto značky Hyundai. Potom to už išlo, Santa Fe jedno, Santa Fe druhé, Tuscon a tieto dni brázdim cesty na novej Kone. K prvému autu má človek vzťah porovnateľný k prvej láske, mne hlavne uľahčilo vtedajšiu pracovnú logistiku. Pracovala som v televízii, študovala prvý ročník na vysokej škole a presuny boli pre mňa komplikované na čas. Auto mi odbúralo časový stres a všetko som stíhala s prehľadom.Trávite za volantom veľa času? Je pre vás šoférovanie nutnosť, relax alebo možno potešenie?
Pre mňa je to v prvom rade nutnosť – ak som časový stres pociťovala už v dvadsiatke, tak dnes päťnásobne. Okrem práce a stále školy, musím stíhať dcérine krúžky, priviesť, vybaviť nákup a opäť odviezť malú z krúžku domov. Rodičia to poznajú, ak nemajú krúžkové radosti pod oknom, tak auto je takmer nevyhnutnosť. Dlhšie som bývala v obci blízko Bratislavy, kde dostupnosť SAD nebola dokonalá, o to viac sa pre mňa auto stalo nutnosťou. Musím sa však priznať, že je zároveň aj relaxom: popri dlhých kolónach, ktoré sú pre naše hlavné mesto príznačné, sa s priateľom alebo dcérou porozprávame, pustíme si rozprávky, rozoberáme školu, prácu… A v neposlednom rade je pre mňa auto aj potešením, často brázdim po Slovensku na rôzne akcie, ktoré moderujem. Dlhé cesty si jednoznačne užívam, pustím si hudbu a idem…Ak niečo z uvedeného preferujete, ktoré a prečo: Benzín, nafta alebo elektrina?
Elektrinu som ešte neskúsila… benzín mám momentálne a cítim rýchlejší odpich. Naftu som mala v predošlých modeloch a nesťažovala som sa. Aj keď mnohí mi hovoria, že do mesta je lepší benzín… nie nafta. To sú už na mňa príliš veľké technické termíny… 🙂Keby ste vedeli zhrnúť to najlepšie, čo oceňujete na Hyundai Kona, ktoré veci by to boli?
Kona je skvelé auto pre rodiny s deťmi. Moja malá si okamžite obľúbila farebné variácie interiéru, máme totiž bezpečnostné pásy limetkovej farby a to vám poviem, že kým nenastúpila, ani som im neprikladala takú váhu. Malá sa však išla zblázniť od šťastia 🙂 Čo sa týka technických parametrov, je to autíčko, ktoré sa veľmi dobre šoféruje, ani raz ma nesklamalo a nenechalo s nejakým problémom na okraji diaľnice… takže klopem. Oceňujem nové technologické prvky, ako pripojenie telefónu a zdieľanie aplikácii na palubovke. Sú to veci, ktoré ma potešia. Viem, že Kona už obsahuje aj head-up displej, môj ho síce nemá, ale viem si predstaviť, že je to ďalší prvok, ktorý urobí radosť vodičovi. Ešte taká pikoška… keď som dostala Konu na test drive, tak si ma mnohí fotili… ale nemyslite si, že kvôli mne… boli hotoví, že vidia KONU naživo 🙂Za poskytnutie rozhovoru veľmi pekne ďakujem a prajem tisíce šťastných kilometrov za volantom!
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?