Advertisement

Advertisement

Kia pracuje na monštruóznom SUV, koncept Telluride sa dočká výroby

Ak sa vám zdá Sorento primalé, kórejský výrobca ponúkne ešte väčší model. A ešte k tomu aj hybridný.
Vydané  Text: 


Advertisement
**Kórejský výrobca pred niekoľkými dňami ukázal nový model Forte, ale v centrále automobilky prebieha aj finalizácia úplne nového SUV. Projekt sa nazýva Telluride, je priamym pokračovateľom konceptu z roku 2015.** Názov Telluride pôvodne debutoval pred niekoľkými rokmi na autosalóne v Detroite. Zaujal, avšak odvtedy sa neobjavili žiadne nové informácie, či Kia plánuje projekt podporiť alebo ho rovno zmietne zo stola. Prezident Kia a šéf dizajnu Peter Schreyer vraj najnovšie potvrdili práce na úplne novom SUV, prirodzene teda spomíname práve na Telluride.
Koncept Telluride stál na základoch modelu Sorento. Vynikal hranatým dizajnom, štvorcovými prednými svetlometmi s LED technikou, reverzne sa otvárajúcimi zadnými dverami a chýbajúcim B-stĺpikom karosérie.
Pod pracovným názvom Telluride tkvie špičkové SUV, ktoré bude hierarchicky ešte nad Sorentom. Spočiatku sa bude predávať v Severnej Amerike a potom sa rozpošle na ostatné kľúčové trhy. Či medzi ne bude patriť aj Európa, je zatiaľ iba v rovine špekulácií – u nás nadrozmerné SUV ešte nie sú tak v móde, ako napríklad v USA a spomedzi veľkých sa celkom dobre darí modelu Sorento. Pre väčšinu ľudí je priveľký už aj Sportage, ktorý niekde v Spojených štátoch môžu považovať za maličký crossover.
Koncept odprezentovaný v roku 2015 s modelovým ročníkom 2016 využíval základy priamo od modelu Sorento. Automobil vynikal výrazne hranatým dizajnom, štvorcovými prednými svetlometmi s LED technikou, reverzne sa otvárajúcimi zadnými dverami a chýbajúcim B-stĺpikom karosérie. Interiér bol na svoju dobu minimalistický, avšak prakticky rovnaký vidíme v súčasných vozidlách značky Kia. Zaujal najmä obrovský displej ťahajúci sa po celej ľavej polovici palubovky a luxusné zadné sedadlá.
Pod kapotou konceptu pracoval hybridný pohonný systém pozostávajúci z 3,5-litrovej V6 a elektrického motora. Kombinovaný výkon pohonnného systému dosahoval 400 koní a usudzujeme, že by mohol byť realitou v produkčnej verzii SUV-čka. Kedy sa však začne vyrábať, nikto z Kia neprezradil.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.