Lyžiarske legendy

Hladina adrenalínu sa vám zvýši už len pri pohľade na niektoré pretekárske trate v Rakúsku. Vďaka niekoľkým obchádzkam ich však dokážu zvládnuť aj priemerní lyžiari.
Vydané  Text: 

(c) OŐ Tourismus / HIWU

Preteky v Kitzbüheli

Z rakúskych Álp pochádza veľa lyžiarskych legiend. Mená ako Toni Sailer, Franz Klammer a Hermann Maier však spája jedno mýtické miesto: kitzbühelská zjazdovka Streif.

Streif v Kitzbüheli (c) KSC / HKR

Miesto: Kitzbühel Vrch: Hahnenkamm Výška: 1.710 metrov Pretekárska trať: Streif.

Už len názov zjazdovky vyvoláva v športových nadšencoch rešpekt. V polovici januára sa v Kitzbüheli koná Hahnenkammský zjazd na jednej z najnebezpečnejších pretekárskych tratí na svete. Na zjazdovke Streif so sklonom až 85 % a maximálnou rýchlosťou 150 km/h sa hladina adrenalínu vyšplhá na maximum aj u najskúsenejších lyžiarov. Na víťazov týchto legendárnych pretekov sa však nezabúda ani po rokoch: ich mená nesú kabínkové lanovky Hahnenkammskej lanovej dráhy.

The World Cup Slope v Bad Kleinkirchheim (c) Arno Gruber

Príkry svah s obchádzkou

Tak ako každý, kto ju pokoril, prešla aj zjazdovka Streif značným vývojom. Asi pred 90 rokmi sa tu lyžiari zišli na prvé medzinárodné preteky „Downhill Only“. Najrýchlejší zjazdári vtedy dosiahli priemernú rýchlosť „len“ 22,5 km/h. Dnes má Streif impozantnú dĺžku 3.312 metrov. Vďaka niekoľkým obchádzkam strmých úsekov však nemusí každý lyžiar zvládnuť zjazdovku tak ako svojho času Franz Klammer či „Herminátor“ Hermann Maier.

Prominenti kam oko dovidí

Termín Hahnenkammského zjazdu majú červenou farbou v kalendári poznačený nielen pretekári. Každý rok sa tu stretávajú prominentní hostia z celého sveta, ktorí fandia svojim obľúbencom. K stálym návštevníkom tohto jedinečného podujatia patrí napríklad aj „Terminátor“ Arnold Schwarzenegger.

Hankenkamm Race v Kitzbüheli (c) KSC / HKR

Kitzbühel a ďalšie hviezdy

Podobný kultový status ako Streif má aj legendárny nočný slalom na Planai v štajerskom Schladmingu. Tento vzrušujúci sviatok všetkých lyžiarov prichádza do lyžiarskeho regiónu 4-Berge-Skischaukel osláviť až 45.000 návštevníkov. Svoje lyžiarske zručnosti môžu otestovať na rakúskych pretekárskych tratiach Svetového pohára: Saalbach-Hinterglemm, Flachau, St. Anton am Arlberg a Hinterstoder. Lyžiarsku sezónu každý rok slávnostne odštartujú v Söldene a kto je vskutku veľmi ambiciózny, môže zdolať olympijskú trať na vrchu Patscherkofel v Innsbrucku.

Viac informácií nájdete na stránkach Austria.info












Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.