Advertisement

Advertisement

Úplne nové BMW X2: SUV kupé, na ktoré sme čakali (FOTOGALÉRIA)

BMW X2 vypĺňa medzeru medzi modelmi X1 a X3 nielen hierarchicky, ale aj rozmerovo. Crossover vyzerá úchvatne a má preto našliapnuté stať sa trendsetterom.
Vydané  Text: 


Advertisement

BMW X2 vypĺňa medzeru medzi modelmi X1 a X3 nielen hierarchicky, ale aj rozmerovo. Crossover vyzerá úchvatne a má preto našliapnuté stať sa trendsetterom.

BMW X2 (F39) sa predstavuje ako Sport Activity Coupe, teda SAC. Je prémiovou alternatívou ku kompaktným SUV a crossoverom, o ktoré sa zákazníci stále bijú a očividne sa budú biť ešte nejaký ten rok. Pre najrýchlejšie rastúci segment automobilov BMW pripravilo model, ktorý má optimálne rozmery, relatívne dobrú cenu (bude lacnejšie ako X3, ale zasa drahšie ako X1) a krásny dizajn. Ten priamo odráža aktuálny dizajnový manuálov modelov od BMW, interpretuje ho však v mierne odlišnej modernizovanej podobe.
Atypickým detailom je logo BMW umiestnené na C-stĺpiku karosérie. Aj pri pohľade z profilu je tak celkom jednoznačné, na vozidlo akej výroby sa pozeráme. „Odvoláva sa tak na dnes už legendárne modely značky BMW ako 2000 CS či 3.0 CSL a podčiarkuje športovú dušu nového BMW X2.“ uvádza BMW vo svojej oficiálnej správe k novému SUV-čku.
BMW X2 má ešte plastickejší dizajn karosérie a svetlometov, púta pozornosť agresívnym výzorom predných partií a vo veľkej miere sa inšpiruje ostatnými modelmi série X. Vyzerá to tak, že najnovším počinom BMW ohrozilo aj vlastný model X1, o ktorého budúcnosti teraz začíname pochybovať. Za pár tisíc eur navyše môže mať zákazník mierne väčší, výrazne estetickejší model, navyše s karosériou zakončenou v štýle kupé. My by sme si teda rozhodne dali povedať.
Nové BMW X2 sa bude ponúkať v základe ako xDrive20d, okrem toho aj vo vylepšených verziách BMW X2 M Sport a M Sport X. Základný naftový variant pri výkone 140 kW (190 k) a krútiacom momente 400 Nm dosahuje kombinované emisie CO2 126 – 121 g/km. To je číslo výrazne pod priemerom bežných kombíkov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.