Koncept nízkeho nákladiaku Steinwinter Supercargo sa neuchytil. Škoda.
Nákladiak novej generácie mal byť nízky a s výkonom 400 koní. Po 3-tisíc kilometroch ho odpísali.
Vydané , zverejnil Redakcia
★ ODPORÚČANÉ
29. mája 2023
Foto: • Text: Redakcia (s)
Foto: • Text: Redakcia (s)

★ ODPORÚČANÉ
27. mája 2023
Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz
Foto: Pixabay/autor • Text: Peter Orosz

★ ODPORÚČANÉ
27. mája 2023
Foto: • Text: David Hecl
Foto: • Text: David Hecl

Predstavený bol na autosalóne vo Frankfurte v roku 1983 ako Supercargo 2040, využíval základy z Mercedesu, motor Daimler-Benz s výkonom 400 koní, nezávislé pneumatické odpruženie, diferenciál s obmedzeným sklonom, protiblokovacie brzdy a klimatizáciu.
Bol avantgardou novej generácie nákladnej dopravy na základe toho, čo sa v 70. rokoch považovalo za dôležité pre jej budúci vývoj. Výsledkom dizajnérskej práce bol práve Steinwinter s atypickým vzhľadom. Ich cieľom bolo znížiť veľkosť a aerodynamický odpor typického nákladného vozidla.
Aj sa to podarilo, ale v reálnej prevádzke všetky tie klady z malej veľkosti a aerodynamiky predčili problémy s praktickým využitím nízkeho vozidla. Problematiká bola predovšetkým manipulácia s veľkými závesmi. Testovanie prototypu Steinwinter Supercargo bolo nakoniec ukončené po iba 3-tisíc kilometroch.
☆ *Fotografie sa nachádzajú na serveroch blogu nerdninja.com.*