Nový Volkswagen Polo bude plný novej techniky
Bude sa dať vybaviť aj digitálnym kokpitom a bezkľúčovým štartovaním.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ

Článok bol aktualizovaný v priebehu tlačovej konferencie.
Nové Polo sa výraznejšie inovuje, a to nielen po dizajnovej stránke. Vyzerá jednoznačne lepšie a robustnejšie, nie je to však úplne zmenšená verzia Golfu. Polo si aj naďalej drží svoj charakter menšieho vozidla, hoci podľa slov predstaviteľov novinka v porovnaní s predchodom narástla o niekoľko centimetrov. Týka sa aj to interiéru, prevažne priestoru pre nohy a hlavu.
* Navýšil sa objem batožinového priestoru z 280 na 351 litrov; * Polo je dlhé 4 053 mm; * v predaji bude s motormi TDI, TSI a TGI na CNG; * ponúkne aj LED svietenie v štandarde;Active Info Display vo svojej druhej generácii sa nachádza práve v novom Pole, má vyladenejšiu grafiku a podľa Volkswagenu je ešte viac intuitívny. Platí aj pre infotainment s dotykovým displejom uprostred stredovej konzoly. Prioritou boli naozaj jednoduchosť a intuitívnosť, Polo vraj iba naštartujete a idete.
Volkswagen pridal do Pola širšiu paletu asistentov pre zvyšovanie komfortu a bezpečnosti: sleduje sa blind spot, už v základe sa bude ponúkať City Emergency Braking System a Front Assist so sledovaním chodcov, adaptívny tempomat s podporou úplného zastavenia a rozbehnutia. Zaujímavosťou je, že senzor adaptívneho tempomatu je pod logom, teda na prvý pohľad ho nikde nie je vidieť. Nechýba ani Rear Traffic Alert a ak je to potrebné, nové Polo zabrzdí aj celkom autonómne v prípade hroziacej kolízie.
**Volkswagen predstavil aj verziu Polo R-Line, príde tiež variant GTI:**
Ďalej prezentujúci pripomenul, že popri novom Pole pracoval aj na novom SUV-čku, na nových elektrických automobiloch a realizácii ďalších plánov do roku 2020.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.FIREMNÉ AUTO
Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla
Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.
AKTUALITY
Odborári vybavili zamestnancom čosi nevídané. Talianske Lamborghini zavádza 4-dňový pracovný týždeň
Táto dohoda, ktorú odborári označili za historickú, prináša skrátenie pracovného času bez znižovania miezd.
Je 4-dňový pracovný týždeň dlhodobo udržateľný?AKTUALITA
Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB
Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.
Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?Za sneh a ľad na aute môžete dostať pokutu. Riskujete tým nielen peniaze, ale aj zdravie seba a ostatných.
Nesprávne očistené auto môže byť problémom. Vodičovi zaň dokonca hrozí pokuta.
Ako sa k celej veci stavia zákon? Najväčším problémom je hlavne ľad odletujúci z kamiónov.V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík
Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.
Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.NOVINKY
Dopravný podnik spustil prevádzku najväčších trolejbusov v histórii. Kde sa nimi môžete odviezť?
Od 16. novembra ulicami Bratislavy jazdí najdlhší trolejbus na Slovensku, do konca roka ich má byť v prevádzke až 16.
Nový dlhý model trolejbusu si vynútila veľká popularita bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.