Túto fotku pozná asi každý. Viete, aký je za ňou príbeh?

Pochádza ešte z roku 2005 a je dielom nevšedného rakúskeho umelca.
Vydané  Text: 

„Fat Car“ od umelca Erwina Wurma (foto: galéria Xavier Hufkens)

**Fat car, tučné auto, je dielom Erwina Wurma, sochára z Rakúska. Tento umelec patrí dokonca medzi vôbec najúspešnejších rakúskych sochárov, venuje sa rozširovaniu konceptu sochárskeho umenia ako takého. Jeho diela sú ukážkou toho, že sa mu to celkom darí.** Slávnu fotku tučného Porsche v krásnej červenej farbe pozná asi každý, internetom koluje už viac ako desať rokov. Wurm uviedol toto dielo na exhibícii na prelome marca a apríla 2005 v galérii Xavier Hufkens a vzbudil záujem zrejme celého sveta.

„Fat Car“ od umelca Erwina Wurma (foto: galéria Xavier Hufkens)

O tom, že bol Wurm nejakým spôsobom uletený, svedčila už jeho kniha z roku 1993 o tom, ako za osem dní pribrať dve konfekčné veľkosti. Aj to bolo umenie a o osem rokov neskôr prejavil svoje rozhorčenie (alebo nadšenie, kto vie?) nad svetom bohatstva, nadbytku a z toho vyplývajúcej obezity. Automobil značky Porsche vyrobil s pomocou polystyrénu a sklených vlákien naozaj precízne, dokonca svojmu dielu doprial aj normálny karosársky lak.

„Fat Car“ od umelca Erwina Wurma (foto: galéria Xavier Hufkens)

Iná jeho výstava s názvom One Minute Sculptures sa tiež teší popularite. Mala za cieľ predstaviť sochy v ich novej podobe, ktorá bude pôsobiť dynamicky a nie ako statický objekt. Živých ľudí – dokonca návštevníkov galérie – nechať stáť v absurdných polohách vzhľadom k bežným každodenným objektom. Ide napríklad o mužaležiaceho pod stoličkou tak, že mu jedna z jej nôh tlačí na oko, ženu nabodnutú na dlhej palici, ženu ležiacu na pomarančoch a podobne. Skrátka, umenie vo svojej čudnej, napriek tomu oceňovanej forme.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.