Fotogaléria:Focus WTCC Limited Edition odhalený

Za Applom však zaostáva o viac ako 100 miliárd!


Spoločnosť Interbrand každoročne zverejňuje štatistiku najhodnotnejších značiek sveta. Zaujímavosťou je, že v prvej stovke sa nachádza až 29 spoločností z automobilového priemyslu, ktorým aj tento rok kraľuje Toyota.

**Japonská automobilka je aj tento rok najcennejšou automobilovou značkou** a hodnota spoločnosti dosahuje až 53,6 miliardy dolárov. **Mercedes-Benz poskočil nad BMW a obsadil druhú priečku** (hodnota 43,5 miliardy dolárov). Spomínané BMW pritom zaostáva len o dve miliardy dolárov. Po dlhšom scrollovaní myškou sa dostávame k Honde, ktorej hodnota je v porovnaní s BMW približne polovičná (hodnota 22,1 miliardy dolárov). Piate miesto obsadil americký Ford (hodnota 18,4 miliardy dolárov), šieste Hyundai (hodnota 12,6 miliardy dolárov). Na slušnom siedmom mieste môžeme nájsť koncernové Audi (hodnota 11,8 miliardy dolárov). Samotný **VW sa umiestnil až na 40. priečke a medziročne poklesol o 9%** (hodnota 11,4 miliardy dolárov). Naopak **slušný nárast (+22 %) zaznamenal Nissan a na VW stráca len 0,4 miliardy dolárov** (hodnota 11 miliárd dolárov). Kruh TOP 10 automobilových značiek uzatvára Porsche s celkovou hodnotou 9,5 miliardy dolárov.

Globálne najhodnotnejšou značkou pre rok 2016 sa stal americký výrobca elektroniky Apple. Jeho hodnota sa v prepočte odhaduje na 178 miliárd dolárov. Nasledujú spoločnosti Google (133 miliárd dolárov), Coca-Cola (73 miliárd dolárov) alebo Microsoft (72 miliárd dolárov).

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »