Fotogaléria:Limitovaný Focus inšpirovaný WTCC

Japonci opäť predviedli svoje technické umenie a skupinka šestnástich pracovníkov postavila najrýchlejšiu Hondu všetkých čias.


Ak si myslíte, že na to potrebovali veľkoobjemový 16-valec so štvoricou turbodúchadiel, tak ste na omyle. Agregát prevzali z malého roadstera S660 **s objemom 660 cm3 a sériovým výkonom 49 kW.** Technici ho však **dokázali vyladiť na priam neuveriteľných 149 kW (200 koní)**. Výkon samotný však nestojí za rýchlostným rekordom, veľkú úlohu zohrala aj aerodynamika vozidla.

Po testovaní v Japonsku sa rozhodli S-Dream zobrať na Týždeň rýchlosti, ktorý sa konal na slávnej Bonnevillskej planine. V kategórii vozidiel od 500 do 750 cm3 prekonal koncept zvaný Honda S-Dream starý rekord hneď na prvý krát.

Podmienkou pre zápis rekordu bolo zopakovanie rýchlostnej skúšky. **V prvom kole dosiahol S-Dream rýchlosť 428 km/h**, v druhom 421 km/h. Aj napriek tomu, že došlo k zápisu nižšej nameranej rýchlosti, podarilo sa Honde prekonať rekord o viac ako 56 km/h. Koncept S-Dream sa zároveň stal najrýchlejším autom Hondy v histórii značky.

Pokračujte na ďalší príspevok »