Fotogaléria:Chrobák zhodil strechu

Návrat bavorskej legendy si vyžiada svoju daň v podobe odstránenia radu 6.


Minulá generácia svojim dizajnom predbehla dobu a mnohým sa páči dodnes. Jej línie akoby nemali nič spoločné s plynutím času. V roku 1999 sa BMW po 10 rokoch a 30 000 vyrobených kusoch rozhodlo ukončiť výrobu. Dnes už rad 8 pomaly nadobúda na zberateľskej hodnote a autá v dobrom stave sú nesmierne cenené.

O novej generácii sa už dlhšie špekulovalo, no až v poslednom období podniklo BMW zrejmé kroky, ktoré potvrdzujú návrat tohto modelu. Automobilka už dokonca pridelila novému modelu označenie G14 a G15 pre kupé a pravdepodobne aj kabriolet, zároveň tiež registrovala nové názvy pre modely radu 8.

Nová generácia veľkého kupé však preberie miesto súčasného radu 6. Z ponuky tak vypadne BMW 6 kupé a kabriolet, istý osud nemá ani verzia Gran Coupé. Samotný rad 6 však úplne nezanikne, ale v budúcnosti by toto označenie mal niesť súper pre Porsche 911.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

„Osmička“ využije novú modernú platformu CLAR s karbónovými vláknami, na ktorej je postavené aj BMW 7. Výber označenia pre nové kupé však nie je inšpirovaný iba minulosťou, keďže nové kupé a kabrio by malo konkurovať Mercedesu triedy S Coupé / S Cabrio, tak v rámci politiky celej značky dostane o jedno číslo vyššie označenie radu ako bežný model, z ktorého vychádza.

Pokračujte na ďalší príspevok »