Fotogaléria:Seat Ibiza ST športuje aj s malým objemom

Nová emisná norma zavádza limit pre množstvo vypustených pevných častíc aj pre benzínové motory.


Filtre pevných častíc už neodmysliteľne patria k moderným naftovým motorom. Majiteľom takto vybavených vozidiel sa pri pomyslení na DPF filter často urobí nevoľno. Niet divu, pretože ich životnosť je obmedzená, krátke trasy filter doslova ničia a v prípade drahej výmeny DPF filtra si šťastlivec bude musieť na nejaký čas vystačiť s chlebom a maslom.

Nové európske normy ešte výraznejšie tlačia automobilky k znižovaniu emisií. Problémom, v prípade benzínových agregátov, je priame vstrekovanie paliva, ktoré produkciu emisií zvyšuje.

V súvislosti s novou normou plánuje Mercedes-Benz použiť filter pevných častíc aj pri benzínových motoroch. Prvé prototypy už testuje na benzínových osemvalcoch, ktoré používa trieda S. Práve „esko“ by malo byť prvým modelom značky, ktorý bude vybavený filtrom pevných častíc. Na trhu sa má objaviť spoločne s faceliftom triedy S, teda začiatkom budúceho roka.

Dobrou správou je, že v porovnaní s naftou má byť filter pre benzínové agregáty konštrukčne jednoduchší a menej náročný na náklady.

Pokračujte na ďalší príspevok »