Fotogaléria:Štatút súťaže Autovinka roka

Nástupca konceptu zo 60. rokov naznačuje sériové kupé značky Opel.


Po dvoch rokoch od predstavenia konceptu Monza si Opel prichystal ďalšie kupé prekvapenie. Opel GT by mal debutovať už na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Kým Monza bola konceptom veľkého kupé, tak malé GT si zakladá na jednoduchosti. Duchovne sa odvoláva na koncept Experimental GT z roku 1965, s ktorým zdieľa filozofiu puristického minimalizmu.

Ten je viditeľný takmer všade. Tak napríklad celá zadná časť spoločne s blatníkmi je z jedného kusu. Za obeť padli aj spätné zrkadlá, kľučky dverí či dokonca stierače. Predné aj zadné okno je zjednotené panoramatickou strechou a spoločne vytvárajú dojem akejsi sklenenej kupoly. Pozornosť si zaslúžia aj sklá dverí, ktoré vďaka špeciálnej úprave pripomínajú kovový povrch a splývajú s dverami. To všetko prispelo k zníženiu hmotnosti. Tá by mala byť pod hranicou jednej tony. Po tomto sci-fi úvode je asi každému jasné, že do sériovej výroby sa GT tak skoro nedostane. Technické prvky použité v tomto koncepte si však svoje uplatnenie určite nájdu.

Pod kapotou sa ukrýva známy preplňovaný 3-valec 1,0 Turbo Ecotec, ktorý poznáme z Astry. Technikom sa ho však podarilo naladiť na 107 kW a 205 Nm, čo je o 30 kW viac ako v Astre. Motor je so zadnou nápravou spriahnutý 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou s radením pod volantom. Výkonom možno neohúri, ale vďaka nízkej hmotnosti by teoreticky malo byť malé GTčko schopné zrýchliť na stovku pod osem sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 215 km/h. Vylepšenia sa dočkali aj svetlomety IntelliLux Matrix, ktoré so zapnutými diaľkovými svetlami neoslňujú protiidúcich vodičov.

Reálne kupé z Russelsheimu by sa malo predstaviť svetu už na budúci rok, aj keď sa vymoženosti ako otváranie dverí dotykom či okná splývajúce s farbou karosérie do výroby s najväčšou pravdepodobnosťou nedostanú.

Pokračujte na ďalší príspevok »