Technické údaje Ford Galaxy 2.0 EcoBoost (2015)
[visual-link-preview encoded=”eyJ0eXBlIjoiaW50ZXJuYWwiLCJwb3N0IjoxMTI5MSwicG9zdF9sYWJlbCI6IsSMbMOhbm9rIDExMjkxIC0gUHJ2w6Egc2vDunNlbm9zxaUgcyByZXZvbHXEjW7DvW0gVlcgSUQuMzogQWtvIGphemTDrSBhIHByZcSNbyBqZSB2bGFzdG5lIHJldm9sdcSNbsO9PyIsInVybCI6IiIsImltYWdlX2lkIjoxMTM0MSwiaW1hZ2VfdXJsIjoiaHR0cHM6Ly93d3cudW5pdGVkbGlmZS5zay93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyMC8xMC92dy1pZC4zLWZpcnN0LWVkaXRpb24tcHJ2YS1qYXpkYS0yNy5qcGciLCJ0aXRsZSI6IlBydsOhIHNrw7pzZW5vc8WlIHMgcmV2b2x1xI1uw71tIFZXIElELjM6IEFrbyBqYXpkw60gYSBwcmXEjW8gamUgdmxhc3RuZSByZXZvbHXEjW7DvT8iLCJzdW1tYXJ5IjoiVm9sa3N3YWdlbiB2eXR2b3JpbCBhdXRvLCBrdG9yw6kgc2Egc3RhbmUgemxhdMO9bSDFoXRhbmRhcmRvbSBjZWzDqWhvIGV1csOzcHNrZWhvIHRyaHUuIE9ww6TFpSB0YWsgdWvDoXphbCwgYWvDvSB2w716bmFtbsO9IG3DoSB2cGx5di4iLCJ0ZW1wbGF0ZSI6InVzZV9kZWZhdWx0X2Zyb21fc2V0dGluZ3MifQ==”]
Definitívny koniec špekuláciám, či si koncernová podvozková platforma MEB dokáže zachovať všetky svoje priaznivé vlastnosti aj v SUV. Elektrické SUV Volkswagen ID.4 úspešne absolvovalo nielen nárazové testy v Euro NCAP.
Hodnotenie tejto organizácie sa medzičasom stáva terčom kritiky pre príliš vysoké kritériá na nové automobily, v tomto roku dostávajú veľmi slabé hodnotenie aj celkom „normálne“ autá.
Inzercia
Napriek rastúcim nárokom na nové vozidlá sa modelu ID.4 podarilo v testoch obstáť priam vynikajúco, dokonca získalo ocenenie EURO NCAP ADVANCED – to pre využívanie technológie Car2X (V2x Communication). Rovnakú technológiu nájdete aj v elektrickom hatchbacku ID.3 a tiež v novom Golfe.
Pritom Euro NCAP testovalo verziu auta iba v základnej výbave. Niekedy sa stáva, že automobily v štandardnej výbave nedosiahnu celkom ideálnych výsledkov a svoju reputáciu si potom napravia opakovaným testom s doplnkovou výbavou. Volkswagen ID.4 však na to nemá dôvod.

Nič iné sme ani nečakali. Volkswagen ID.4 zvládol skúšky Euro NCAP na plný počet 5 hviezdičiek.
Celkové hodnotenie 5 hviezdičiek z maximálnych možných piatich pozostáva z hodnotenia viacerých faktorov, a to ochrany dospelých osôb, detí, zraniteľných účastníkov cestnej premávky a tiež za kvalitu bezpečnostných funkcií (Safety Assist). Vo všetkých štyroch ohľadoch VW ID.4 dosiahol nadštandardné ohodnotenie, vyniká najmä ochrana dospelých osôb (93%) a detí (89%). Bezpečnostné funkcie Euro NCAP ohodnotilo až na 85 percent a ochranu chodcov/cyklistov na 76 percent.
Elektrickému SUV v hodnotení aktívnej bezpečnosti prospelo, že už v štandardnej výbave sa predáva s takmer kompletným balíčkom bezpečnostných funkcií. Dokáže sa samočinne udržiavať v jazdnom pruhu, automaticky brzdí, ak to situácia vyžaduje a neustále sleduje svoje okolie, aby vedelo reagovať na eventuálne hrozby spredu, z boku či odzadu.
„Volkswagen ID.4 je ďalší model so systémom Car2X, a teda prispieva k všeobecnej bezpečnosti cestnej premávky. Ide o vzájomnú komunikáciu áut podporujúcich tento protokol, ktorá nie je závislá od pokrytia internetom – prebieha priamo medzi vozidlami. Autá sa tak môžu navzájom varovať v prípade nehody či nízkej priľnavosti na ceste. Vo výhľade je aj funkcia upozornenia na vozidlo záchranných zložiek a odkiaľ presne sa blíži,“ uvádza Volkswagen na svojom blogu.
Ak vás zaujímajú detaily testov Euro NCAP, všetky k modelu ID.4 nájdete na tejto stránke (euroncap.com).
Video z nárazových testov VW ID.4 v Euro NCAP 2021
Fotogaléria: Volkswagen ID.4
[visual-link-preview encoded=”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”]
[visual-link-preview encoded=”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”]
[visual-link-preview encoded=”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”]
[visual-link-preview encoded=”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”]

Značka | Ford |
Model | Galaxy |
Typ | 2.0 EcoBoost |
Rok výroby/modelový ročník | 2015 |
Dĺžka | 4848 mm |
Šírka | 1916 mm |
Výška | 1953 mm |
Rázvor | 2850 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1875 kg |
Užitočné zaťaženie | 710 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 300 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 2339 dm3 |
Max. výkon | 240 kW |
Max. výkon pri | 5300 ot./min |
Max. krútiaci moment | 345 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 2300-4900 ot./min |
Max. rýchlosť | 222 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Palivo | benzín |
Objem valcov | 1999 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 4 |
Poháňaná náprava | predná |
Typ prevodovky | automatická |
Počet prevodových stupňov | 6 |
Kombinovaná spotreba | 7,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 180 g/km |
Cena | 996990 |