Technické údaje Volkswagen Touareg 3.0 TDI 262 hp 4MOTION (2014)


Mercedes-Benz 300 SLR z roku 1955

Nedávno sa internetom začala šíriť správa, ktorá naznačuje, že investícia do klasických automobilov ponúka oveľa lepšiu návratnosť ako hedžové fondy. Je možné, že zberatelia najatraktívnejších historických automobilov na svete, ako Ferrari GTO, Porsche 959, Mercedes 300SL, investujú rozumnejšie ako ich kolegovia posadnutí hedžovými fondmi?

Je rozumnejšie namiesto vysokých poplatkov hedžového fondu platiť náklady na dane, registráciu, skladovanie a údržbu za niečo také chúlostivé, ako Lamborghini Miura?

Prinajmenšom je to lukratívnejšie.

Veľký nepomer v miere zhodnotenia

Pozrime sa na čísla. Väčšina ľudí, ktorí sú dosť bohatí na to, aby si mohli kúpiť  takéto drahé klasické autá, sa už rozhodli použiť svoje peniaze aj investovaním do hedžového fondu. Od roku 1990, keď celkovo 610 hedžových fondov spravovalo 38,9 miliárd dolárov, sa typ investície stal veľmi populárnym; dnes existuje zhruba 10 000 hedžových fondov, ktoré spravujú ohromujúcich 2,9 bilióna dolárov.

SEC vyžaduje od investorov do týchto fondov, aby mali čistú hodnotu najmenej 1 milión dolárov a samotné hedžové fondy požadujú, aby investori vkladali aspoň 500 000 dolárov. Pretože SEC obmedzuje manažérov hedžových fondov v akejkoľvek forme reklamy, získanie členstva môže byť známkou prestíže alebo dobrých známostí.

Inzercia

Čísla však tlmia lesk týchto selektívnych investičných nástrojov. Napriek všetkej svojej exkluzivite nie sú hedgeové fondy v skutočnosti také pôsobivé z hľadiska ich výnosov.

Za posledných desať rokov index HFRI zaostával za chodcom S&P 500 o 3 percentá ročne . To znamená, že ak by ste svoje milióny vložili do nudného a nízkonákladového indexového fondu S&P, boli by ste bohatší o státisíce dolárov – najmä preto, že by ste neboli zaviazaní platiť ročné poplatky hedžového fondu.

Ten poplatok je ale oprávnený, pretože prevádzka hedžového fondu je náročná práca. Pri typickej štruktúre poplatkov „dva a dvadsať“ získa manažér ročný základný poplatok vo výške 2 percent spravovaných aktív plus 20 percent zo všetkých dosiahnutých ziskov. Ak teda spravuje 1 miliardu dolárov, ročne nadobudne 20 miliónov dolárov, aj keď jeho klienti nevidia ani cent zo ziskov – alebo dokonca, možno prídu o peniaze. Ak by jeho fond dosahoval nadpriemerné priemyslové hodnoty a mal návratnosť 10 percent, náš fiktívny správca by zarobil spolu 40 miliónov dolárov.

V porovnaní s hedžovými fondmi sa potom investícia do klasických automobilov môže javiť ako čerešnička na torte investovania. Podľa spoločnosti Preqin, kompilátora investičných údajov, dosiahli tí, ktorí investovali do najvyššej úrovne klasických automobilov (Ferrari, Porsche a Mercedesy) výnosy za desať rokov až 467 percent. Podľa výpočtov Preqin vykázali hedžové fondy v rovnakom období v priemere výnosy 7,83 percenta.

Za posledný rok vzrástli klasické automobily o 17 percent, zatiaľ čo priemerný hedžový fond klesol o 2 percentá.

Sedan Mercedes 300D z roku 1959

Inzercia

 

Ak by náš fiktívny milionár minulý rok kúpil nedotknutý Mercedes 300SL Roadster z roku 1959 na Pebble Beach za 1,1 milióna dolárov, mohol by očakávať, že sa tento rok na aukcii predá za 1,3 milióna dolárov. Samozrejme, autá nie sú ani zďaleka likvidné aktíva, ale zisk 200 000 dolárov v porovnaní s 10 000 dolármi na priemerný hedžový fond je skutočne presvedčivý.

Inzercia

Podľa Financial Times však takéto „skokové“ nárasty v oceňovaní môžu pokračovať iba medzi automobilmi s určitou hodnotou. Akonáhle si aukčné domy uvedomili nákupnú horúčku klasických áut, zvýšili počet a trvanie ich aukcií a saturovali tak trh. Keď sa ponuka bude všemožne snažiť uspokojiť dopyt, tak iba autá ako napríklad Ferrari 335 Spider z roku 1957, ktoré sa vo februári predalo za 32 miliónov EUR, sa budú môcť naďalej zhodnocovať takýmto tempom.

 

Tú teda klasické autá lepšou investíciou ako hedžové fondy? Zdá sa, že podľa čísiel áno, ale jedná sa o priemery a predvídať dynamiku trhu s klasickými automobilmi  je rovnako náročné, ako predpovedať vývoj hedžových fondov.

ZnačkaVolkswagen
ModelTouareg
Typ3.0 TDI 262 hp 4MOTION
Rok výroby/modelový ročník2014
Dĺžka4899 mm
Šírka1940 mm
Výška1709 mm
Rázvor2893 mm
Prevádzková hmotnosť2185 kg
Užitočné zaťaženie770 kg
Objem batožinového priestoru (min.)697 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)1642 dm3
Max. výkon262 kW
Max. výkon pri3800-4400 ot./min
Max. krútiaci moment580 Nm
Max. krútiaci moment pri1750-2500 ot./min
Max. rýchlosť225 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h7,3 s
Palivonafta
Objem valcov2967 cm3
Usporiadanie valcov44
Počet valcov6
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov8
Kombinovaná spotreba6,6 l/100 km
Emisie CO2174 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.