Technické údaje Mercedes-Benz C 350 (2007)
Značka automobilov NIO prišla aj do Európy, ale očakáva sa, že práve domáci čínsky trh ostane hlavným trhom tejto automobilky.
Tesla má záujem preraziť v Číne, no bude jej brániť množstvo faktorov. Zdá sa, ani ohromujúca trhová kapitalizácia Tesly v hodnote až 800 miliárd amerických dolárov nestačí.
NIO má dnes trhovú hodnotu 91,76 miliardy amerických dolárov, čo je nepomerne menej ako Tesla, ale až o takmer 13 miliárd menej ako americký General Motors.
Inzercia
Ten chce byť lídrom elektromobility tiež, no posledné roky ukazujú, že sa nedokáže prispôsobiť vynútenej transformácii autopriemyslu na komplexných poskytovateľov mobility.
Významným faktorom, ktorý hrá v prospech značky NIO, je jej spôsob nabíjania. V skutočnosti motoristi nemusia svoje elektromobily nabíjať, ale nechávajú si batérie doslovne a fyzicky vymeniť za nabité. Tento princíp nie je nový, ale až NIO ho štandardizuje nielen doma v Číne, ale aj v Európe. Pre zákazníka, ktorý tak nemusí tráviť desiatky minút až hodiny pri nabíjacej stanici elektromobilu, je to obrovský benefit. Tesla ho zatiaľ neponúka a a pravdepodobne v blízkej dobe ani nebude.
Téme sa podrobne venoval magazín WSJ v nasledovnej videoreportáži:

Značka | Mercedes-Benz |
Model | C |
Typ | 350 |
Rok výroby/modelový ročník | 2007 |
Dĺžka | 4581 mm |
Šírka | 1770 mm |
Výška | 1447 mm |
Rázvor | 2760 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1610 kg |
Užitočné zaťaženie | 485 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 475 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | dm3 |
Max. výkon | 272 kW |
Max. výkon pri | 6000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 350 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 2400–5000 ot./min |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,4 s |
Palivo | benzín |
Objem valcov | 3498 cm3 |
Usporiadanie valcov | 44 |
Počet valcov | 6 |
Poháňaná náprava | zadná |
Typ prevodovky | automatická |
Počet prevodových stupňov | 7 |
Kombinovaná spotreba | 9,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 232 g/km |
Cena |