Moderný konzervativizmus / Test Audi Q3 45 TFSIe S tronic + kalkulácia financovania

Zatiaľ čo sa nemecká prémiová konkurencia snaží predbehnúť budúcnosť, Audi zostáva pevne ukotvené v realite.

Vydané Text: Peter Orosz

Mercedes-Benz aj BMW vstúpili do novej dekády s ambíciami, aké som v automobilovom priemysle už roky nevidel. BMW pretavuje ustrelené koncepty do sériovej výroby bez akéhokoľvek rešpektu k tradíciám alebo histórii. Na opačnej strane môžeme vidieť Mercedes, ktorý sa rozhodol zamestnať do vývojárskeho tímu fanúšikov Star Treku. Tí sa odvážne púšťajú tam, kam sa žiadna automobilka ešte predtým nevydala. S Hyperscreenom namiesto palubnej dosky a skutočne prelomovou technikou, vďaka ktorej má elektrická vlajková loď dojazd na jedno nabitie až 857 kilometrov.

Pri pohľade na spomínanú konkurenciu by mohli viacerí napísať, že Audi dnes len prešľapuje na mieste. Nie však dobrovoľne. Program vývoja nových elektrických modelov má výrazné problémy, ktoré nedávno vyvrcholili výmenou šéfa značky. To môžu byť dobré správy pre motoristov, ktorí nateraz nechcú naskočiť na experimentálnu vlnu Mercedesu či BMW.

Inzercia

Príkladom môže byť testované Audi Q3 s plug-in hybridným pohonom. V skutočnosti pod kapotou nájdete dnes už výbehovú sústavu s motorom 1.4 TSI, skutočne priemerným elektrickým dojazdom na úrovni len 45 kilometrov a žalostne nízkym výkonom nabíjania na úrovni 3,6 kW. Skalných fanúšikov nepoteší ani skutočnosť, že koncepcia starého plug-in hybridného systému s elektromotorom integrovaným v prevodovke neráta s pohonom všetkých štyroch kolies. Na označenie Quattro budete musieť zabudnúť.

Nie všetko staré automaticky patrí do koša. Hybridná sústava prešla v priebehu rokov viacerými modifikáciami. Príkladom môžu byť výmena reťazových rozvodov za remeň, zlepšenie prechodov medzi elektrickým a spaľovacím režimom, alebo zníženie spotreby motora po vybití batérie. Sústava sa tak môže pochváliť nielen zvýšenou efektivitou, ale aj spoľahlivosťou. Priemerná spotreba počas testu sa pohybovala na úrovni 3,6 l/100 km. Samozrejme, bez nabitej batérie rátajte s vyšším priemerom od 5,6 l/100 km v meste, až po 7 l/100 km v diaľničnom režime.

Inzercia

Podiel na dobrej spotrebe má aj relatívne nízka hmotnosť len 1 815 kilogramov, čo vzhľadom na druh pohonu a kategóriu auta nie je zlá hodnota. Ľahkosť pocíti vodič aj zo samotného riadenia. Audi veľmi precízne a rýchlo mení smer, pričom každé nasmerovanie volantu do zákruty pôsobí mimoriadne prirodzeným dojmom. V niektorých momentoch som si však želal, aby sa maximálny výkon až 180 kW (245 k) prenášal aspoň čiastočne aj na zadnú nápravu.

Pokiaľ ide o komfort na slovenských cestách, jazda bola prekvapivo pohodlná aj na 19-palcových kolesách. Rozhodne nečakajte francúzsku plavnosť, z karosérie aj podvozka v tomto prípade cítiť prirodzenú tuhosť. Prípadné nerovnosti však dokáže absorbovať bez toho, aby posádka vylietavala zo sedadiel. Audi sa podarilo vyčarovať skutočne príjemný balans medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom na horších cestách.

Inzercia

Dlhotrvajúci potlesk v stoji si Q3ka zaslúži aj za spracovanie a ergonómiu v interiéri. Skvelý športový volant s tenkými ramenami, fyzické ovládače pre rádio a klimatizáciu a decentne integrovaný multimediálny displej infotainmentu natočený na vodiča. Jeho tmavá a nevýrazná grafika vás navyše neodpútava od toho podstatného – šoférovania. Čerešničkou na torte sú športové sedadlá. Tie nebudú vadiť ani širším postavám, potešia úrovňou nastavenia – od dĺžky sedáka po sklon hlavovej opierky – a poskytujú skvelú oporu aj na dlhších cestách.

Inzercia

Ak Audi dokážete odpustiť vyššiu cenovku a miestami zastaranú techniku, odmení sa vám skutočne príjemnými jazdnými vlastnosťami a klasicky usporiadaným interiérom bez rušivých elementov či komplikovaného ovládania.

AUDI Q3 s financovaním cez AUDI Financial Services Výhodné financovanie bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10% do 40%..
Model AUDI Q3 45eStronic
Cena testovaného vozidla 52.890 €
Typ financovania AUDI NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (15.867 €)
Výška úveru: 37.023 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 23.246 €
Značkové poistenie CUPRA v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 711 € vrátane poistenia*

Nové AUDI každý rok – klikni alebo naskenuj QR kód a zisti splátku

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. AUDI nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. AUDI.
Náklady na ročnú prevádzku
Palivo (benzín 95) 405,60 € (1,6 × 150 × 1,69)
Poistenie (Uniqa) 1 109,38 €
Pneumatiky + 2 × prezutie (Mikona) 397 € (Michelin Pitol Alpine 5; 964 € sada)

Technické údaje Audi Q3 45 TFSIe S tronic

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 395 cm³
    • Výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 ot./min.
    • Krútiaci moment 250 Nm pri 1 550 – 3 500 ot./min.
  • Elektromotor:
    • Výkon 85 kW (116 k)
    • Krútiaci moment 330 Nm
  • Systémový výkon 180 kW (245 k)
  • Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 255/45 R19.
  • Batožinový priestor 380/– dm³
  • Rozmery: 4 484 × 1 849 × 1 616 mm, rázvor 2 680 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 815/ 2 200 kg, objem nádrže 45 l.
  • Najvyššia rýchlosť 210 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,3 s
  • Spotreba 1,6 l/100 km
  • Emisie CO2 36 g/km
  • Cena/testované auto 49 280/52 890 €
  • Konkurenti: BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Lexus UX




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023