TEST Mercedes-Benz C400 e 4MATIC: Tu benzín a elektrina ladia PERFEKTNE!

Mercedes-Benz C400 e 4 MATIC sedan nám ukázal, ako má vyzerať poriadny plug-in hybridný pohon. So svojím stokilometrovým elektrickým dojazdom a možnosťou rýchleho jednosmerného nabíjania jednoznačne patrí k tomu najlepšiemu, čo je momentálne na trhu.

Vydané  Text: 

Continental pneumatiky

Prvý dojem na jednotku

Z pričupeného Céčka už na prvý pohľad srší športová elegancia zvýraznená zaujímavým tmavomodrým metalickým lakom. Športový nádych mu dodáva AMG paket, 5-lúčové 18” disky AMG a “hviezdičková” maska chladiča.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Línia AMG je cítiť aj v interiéri. Na prvý pohľad udrie do očí športový multifunkčný volant, ktorého hrubý veniec je potiahnutý kožou napa. Hneď po ňom si určite všimnete veľký stredový displej so systémom MBUX a športové sedadlá potiahnuté v dvojfarebnej oranžovo/čiernej koži. Čierne čalúnenie stropu uzatvára veľmi príjemný dojem z interiéru, ktorý vás láka sadnúť si rovno za volant.

Obe predné sedadlá sú plne klimatizované, elektricky nastaviteľné s pamäťou. V zákrutách vás s istotou podržia a vďaka rozsiahlým možnostia nastavenia, bedrová opierka sa dá nastaviť až v štyroch smeroch, si v nich určite nájdete polohu, ktorá vás neunavý ani na dlhej ceste. Zadné sedadlá sú tiež dostatočne pohodlné na cestovanie pre dve dospelé osoby.

O to, aby ste nezablúdili sa stará integrovaná navigácia, ktorá spolupracuje aj s 360-stupňovým kamerovým systémom. Vďaka tomu uvidíte navigačné šipky priamo v živom obraze premietanom na veľkom stredovom displeji. Funguje to naozaj výborne. Celkovo je systém 360-stupňových kamier vynikajúci s výborným rozlíšením. Radosť parkovať. Aktívny asistent parkovania je už potom len taka čerešnička…

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Áno, ako to už pri používaní veľkých displejoch býva, z interiéru takmer úplne vymizli fyzické ovládače. Ostal len jeden panel na prepínanie zakladných funkcii a tak ovládanie klimatizácie už musíte riešiť cez dotykovú obrazovku, čo nejde vždy bez toho, aby ste nemuseli odtrhnúť zrak od sledovania jazdy. Aj keď treba uznať, že v Mercedese sa snažili a ovládacie plochy sú na displeji dostatočne veľké. Možno to chce len zvyk, tak ako dotykové ovládače na multifunkčnom volante. Ten má na každom svojom ramene ovládanie jedného displeja. Na pravej strane ovládate veľký stredový displej, plus telefón a hlasitosť audiosústavy. Na ľavej strane ovládate menší displej pred volantom, plus adaptívny tempomat.

Inzercia

Inzercia

Na moje veľké prekvapenie som aj ja s mojimi prstami zvládol ovládanie cez relatívne malé dotykové plôšky na volante a na konci testu som už väčšinou všetko riešil cez ne. Budúci majteľ má možnosť ovládať auto aj vylepšeným hlasovým ovládaním.

Pri výpočte nekonečného množstva asistentov a systémov, ktorými cečko disponuje, by sme určite nemali vynechať svetlá Digital Light s funkciou premietania informačných piktogramou priamo na cestu pred vodičom. V noci oceníte najmä ich dokonalú svietivosť, to ako rýchlo dokážu vykrývať protiidúce autá, ako sa s vami pozerajú do zákruty… Jednoducho sú neoceniteľným pomocníkom pri bezpečnej nočnej jazde. Naozaj klobúk dolu.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nevídane vydarený plug-in hybrid

Na plug-in hybridoch už nie je v týchto časoch nič zvláštne, no práve vyhotovenie plug-in hybridnej technológie robí Mercedesy výnimočnými. V tomto prípade je dvojlitrový benzínový preplňovaný motor s výkonom 185 kW(252 k) a krútiacim momentom 400 Nm doplnený o elektromotor. A tu to začína byť zaujímavé, pretože elektromotor poháňa batéria s kapacitou až 25,4 kWh, čo umožňuje Céčku dojazd čisto na elektrinu až 100 kilometrov.

Aby toho nebolo málo, batéria sa dá nabíjať 11 kW pomalým AC nabíjaním, ale aj 55 kW rýchlym DC nabíjaním. To znamená, že ak potrebujete, viete Mercedes nabiť na rýchlonabíjačke za 30 minút rovnakým nabíjacím konektorom, ktorým sa nabíjajú elektromobily. To už celkom slušne rozširuje možnosti používania a zároveň aj šetrenia paliva tohto auta.

Inzercia

Výkon samotného elektromotora je 95 kW (129 k), krútiaci moment 440 Nm. Systémový výkon má tým pádom slušných 280 kW (381 k) a krútiaci moment dosahuje skvelých 650 Nm. Asi je každému jasné, že o dostatočnú dynamiku auto nemá núdzu. Už len na doplnenie uvádzame aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.

80 až 90 poctivých kilometrov na nabitie

Výrobcom udávané hodnoty o spotrebe a dojazde sa nám potvrdili aj v praxi. Na plne nabitú batériu sme na elektrinu v chladnejšom počasí najazdili v mestskej premávke poctivých 80 až 90 kilometrov. Céčko dokáže ísť v elektrickom režime aj na diaľnici a to až do rýchlosti 140 km/h.

Rýchla jazda má, samozrejme, vplyv na jeho spotrebu a preto sme po diaľnici jazdili radšej v hybridnom režime. Pri nabitej batérii sme mali spotrebu približne 5 l benzínu a 13 kWh elektriny na 100 kilometrov. Pri vybitej batérii má Céčko pri diaľničnej jazde spotrebu okolo 8 l/100 km, čo považujeme vzhľadom na jeho vyššiu hmotnosť (2 130 kg) za veľmi dobrú hodnotu.

Dynamika auta bola aj pri už spomenutej vyššej hmotnosti v každej situácii nadpriemerná. Pohonný systém si aj vďaka 9-stupňovej automatickej prevodovke dokázal poradiť so sedanom aj pri prudkom zrýchľovaní do kopca. A ak by vám náhodou nestačila jeho dynamika v hybridnom režime, môžte prepnúť do režimu Šport a jednotlivé rýchlostné stupne dávkovať pádlami pod volantom. Tie, mimochodom, v režime Hybrid slúžia na ovládanie sily rekuperácie.

Hybridný režim sme pri našom teste využivali najviac. Veľmi dobre kombinuje používanie benzínového a elektrického motora. V meste sa snaží čo najviac uprednostňovať elektrický pohon a aj po vybití batérie dokáže tak efektívne rekuperovať, že už po chvíľke znovu jazdíte kratšie úseky na elektrinu. Zistíte to len vďaka tomu, že ručička otáčkomera benzínového motora klesne na nulu. Inak je auto tiché a pri pomalej jazde si prepínanie motorov ani nevšimnete.

Benzínový motor sa svojim zvukom ohlási až pri vyšších otáčkach. Pri tomto aute určite platí nabíjať, nabíjať, nabíjať. A vďaka jeho možnosti rýchlonabíjania sa aj jeho používanie v elektrickom režime stáva ešte využiteľnejším.

Niet dôvodov na kritiku

Podčiarknuté zrátané, takáto zábava asi niečo stojí. Nahadzovanie do kalkulačky štartujeme na čísle 58 520 eur za C 400 e 4MATIC bez príplatkovej výbavy. Postupným pripočítavaním jednotlivých prvkov končíme na sume 84 240 eur. Nie je to málo, ale za túto cenu máte vlastne dva automobily v jednom – respektíve dva rôzne pohony k dispozícii práve vtedy, keď si to želáte. Pri pravidlenom dobíjaní je C200e elektromobil na denné dochádzanie do práce a vybavovačky po meste, zatiaľ čo benzínového šprintéra dopovaného elektrinou budete preferovať na dlhšie presuny. Nám sa táto koncepcia páči a ten kto, na ňu má, ju isto ocení v každodennom živote.

Aj o tom je sila prémiovej značky – nielenže vám dopraje pridanú hodnotu v podobe luxusu, ale aj technologické zázemie ďaleko prevyšujúce štandardy autopriemyslu.

 

Technické údaje Mercedes-Benz C 400e 4Matic

  • Benzínový motor:
  • Motor preplň. benzínový R4, 1 999 cm3
  • Výkon 185 kW (252 k) pri 6 100 ot./min.
  • Krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot./min.
  • Elektromotor :
  • Výkon 95 kW (129 k)
  • Krútiaci moment 440 Nm
  • Benzínový + elektrický motor:
  • Systémový výkon 280 kW (381 k)
  • Systémový krútiaci moment 650 Nm
  • Pohon a podvozok: 9-st. automatická prevodovka, pohon všetkých
  • kolies, vpredu aj vzadu multilink. Brzdy kotúčové s vnútorným
  • chladením. Pneu. vpredu 225/45 R18, vzadu 255/40 R18.
  • Batožinový priestor 315 dm³
  • Rozmery: 4 751 × 1 820 × 1 438 mm, rázvor 2 865 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť 2 130/2 670 kg,
  • Objem nádrže 50 l,
  • Batéria 25,4 kWh.
  • Najvyššia rýchlosť 250 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 5,4 s
  • Spotreba (WLTP) 0,6 l/100 km; 18,6 kWh/100 km
  • Emisie CO2 13 g/km
  • Dojazd na elektrinu 97 – 111 km
  • Nabíjanie DC 10 – 80 % 20 min. (55 kW)
  • Cena/testované auto 44 280/45 429 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.